اردوغان که هنگام آغاز دوره جدید ریاست جمهوری خود وعده اعلام این پروژه ها را داده بود، امروز طی ویژه برنامه ای اعلام کرد که برای اجرا در دوره جدید ریاست جمهوری خود یکهزار پروژه آماده کرده و اجرای ۴۰۰ مورد آن با اولویت ویژه آغاز شده و تا ۱۰۰ روز آینده به بهره برداری می رسد.

وی که حدود سه هفته پیش به طور رسمی در قالب نظام جدید ریاستی، دوره پنج ساله ریاست جمهوری خود را آغاز کرده است، قصد دارد در قالب این پروژه ها و تعدادی پروژه تکمیلی دیگر، اهداف راهبردی ترکیه و برنامه میان مدت کشورش را تا سال ۲۰۲۳ محقق کند.

اردوغان با اشاره به این که یکصد مورد از این پروژه ها مربوط به صنایع دفاعی خواهد بود، مجموع اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه ها را ۴۶ میلیارد لیره(حدود ۹ میلیارد دلار) اعلام کرد.

۱۶ وزیر کابینه اردوغان به همراه روسای هشت سازمان و چهار دفتر ویژه وابسته به نهاد ریاست جمهوری این برنامه های ۱۰۰ روزه را پیگیری و اجرا خواهند کرد.

رییس جمهوری ترکیه توسعه دولت الکترونیک، تامین زیر ساخت های امنیتی و دفاعی و توسعه اقتصادی و صنعتی را از محورهای تعیین شد در برنامه ۱۰۰ روزه خود عنوان کرد.

دولت ترکیه در دوره جدید نظام ریاست جمهوری هدف خود را رسیدن به صادرات ۵۰۰ میلیارد دلاری و قرار گرفتن جزو ۱۰ اقتصاد برتر جهان اعلام کرده است.

اردوغان در انتخابات سوم تیرماه برای مدت پنج سال به عنوان رییس جمهوری جدید ترکیه انتخاب شد و حدود سه هفته پیش نیز ترکیب کابینه خود را اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.