گلف نیوز گزارش داد، شرکت هواپیمایی عربستان سعودی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از این پس تمامی پروازهای مستقیم به مبدا و مقصد شهر تورنتو واقع در کشور کانادا لغو و متوقف خواهد شد بنابراین تمامی مسافران و مشتریانی که به مبدا یا مقصد کانادا بلیت تهیه کرده اند، می توانند پول بلیت خود بازپس گرفته و یا از مسیر و پروازهای جایگزین استفاده کنند.

این بیانیه زمان اجرای این تصمیم را دوشنبه هفته آینده ، ۱۳ اوت اعلام کرده است.

تنش های سیاسی میان این دو کشور از جایی آغاز شد که کانادا ضمن نگرانی درباره افزایش موج بازداشت فعالان حقوق بشر و جامعه مدنی در عربستان سعودی ، از این کشور درخواست کرده بود که مقابله با آزادی بیان ، آزادی خواهان و فعالان اجتماعی را متوقف کند. اما عربستان این ابراز نگرانی و درخواست دولت کانادا را مداخله در امور داخلی کشورش تلقی کرد و  از سفیر کانادا در ریاض خواست که ظرف ۲۴ ساعت این کشور را ترک کند.

عربستان سعودی همچنین به خاطر اقدامات مداخله جویانه دولت کانادا ، اعلام کرد که تمامی مبادلات و تعاملات تجاری و بورسیه های تحصیلی خود با این کشور واقع در آمریکای شمالی را متوقف کرده و به حالت تعلیق درخواهد آورد.

عربستان این درخواست و اقدام دولت کانادا را نقض حاکمیت ریاض و دخالت آشکار در امور داخلی خود می داند و به همین دلیل تصمیم گرفته است تمامی پروازهای مستقیم میان دو کشور را متوقف و لغو کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.