«بشار بطرس الراعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان چهارشنبه (دیروز) به دیدار «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان رفت.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، وی در پایان این دیدار گفت، به نظر می‌رسد «سعد الحریری» طی دو روز آینده ساختار جدید برای تشکیل دولت را ارائه خواهد کرد، رئیس‌جمهور عون درباره ساختار جدید تشکیل دولت خوشبین است و ما نیز باید خوشبین باشیم و صبر داشته باشیم.

روزنامه «الجمهوریه» هم در این باره نوشت دیدار الراعی با میشل عون «مثبت» بود و وی در این دیدار بر ضرورت تسریع در تشکیل دولت و پایان دادن احزاب سیاسی به شرط و شروط‌ها تأکید کرد.

رهبر مارونی‌های لبنان گفت: راه‌حل، همان تشکیل دولتی متوازن است، باید به چالش‌های بزرگ کنونی در منطقه توجه کرد و نباید این چالش‌های بزرگ با شروط کوچک مربوط به تشکیل دولت مقایسه شوند.

از سوی دیگر دیدارهای سعد الحریری با نمایندگان احزاب مختلف برای تسهیل در روند تشکیل دولت جدید لبنان همچنان ادامه دارد، وی دیشب در همین راستا با «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات االبنانیه» دیدار کرد.

 

انتخابات پارلمانی لبنان در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ برگزار شد و سعد الحریری در سوم خرداد با ۱۱۱ رأی مأمور به تشکیل کابینه شد، مانع اصلی در به تأخیر افتادن تشکیل کابینه ، اختلاف گروه‌ها بر سر سهمیه‌های وزارتی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.