حساب کاربری &#۳۹;معتقلی الرای&#۳۹; متعلق به مخالفین سعودی اعلام کرد: دادگاه ویژه جنایی امروز جلسه محاکمه محرمانه علی العمری را برگزار کرد و دادستان ۳۰ اتهام از جمله تشکیل سازمانی متشکل از جوانان با اهداف تروریستی متوجه وی کرد.

این گزارش می افزاید: دادگاه همچنین جلسه ای محرمانه برای رسیدگی به اتهام &#۳۹; عبدالعزیز العبداللطیف&#۳۹; استاد دانشگاه امام محمدبن سعود برگزار و او به اتهامات مختلف از جمله خروج علیه ولی امر و همکاری با سازمان اخوان المسلمین متهم شد.

این حساب کاربری در ادامه به محاکمه &#۳۹;محمد الهبدان&#۳۹; مدیر موسسه نورالاسلام و یکی دیگر از دستگیرشدگان ازسوی دولت اشاره کرد و نوشت: دادستانی با متهم کردن الهبدان به همکاری با سازمان اخوان المسلمین برای وی تقاضای ۲۰ سال زندان کرده است.

دولت سعودی از ۱۰ سپتامبر سال گذشته میلادی شمار زیادی از تجار، بازرگانان ، اساتید دانشگاه و مبلغین مذهبی را دستگیر کرده است. اقدامی که با محکومیت شدید نهادهای حقوق بشری جهان روبرو شده است.

درحالی که این بازداشت‌ها انتقاد مجامع بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، دیده‌بان حقوق بشر و اتحادیه اروپا را در پی داشته است، رژیم سعودی همچنان به بازداشت مخالفان و فعالان حقوق بشر و فعالان حقوق زنان ادامه می‌دهد.

سازمان دیده بان حقوق بشر و عفو بین الملل با صدور بیانیه هایی از دولت سعودی خواستند ضمن اعلام محل بازداشت افراد دستگیر شده ، اجازه ارتباط با خانواده و وکلا را به این آنها بدهد و این زندانیان را فوری آزاد کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.