پایگاه خبری فلسطین الیوم نوشت، &#۳۹;جیسون گرینبلات&#۳۹; معاون رئیس جمهوری آمریکا و فرستاده این کشور به خاورمیانه امروز با تاکید بر قطع کمک مالی ۱۰ میلیون دلاری واشنگتن برای ایجاد رابطه میان جوانان فلسطینی و اسرائیلی در توییتر نوشت: همچنان به اهمیت رابطه اسرائیلی ها و فلسطینی ها به ویژه کودکان اعتقاد دارم .

&#۳۹;گرینبلات &#۳۹;با اشاره به گزارش روزنامه آمریکایی &#۳۹;نیویورک تایمز&#۳۹; در خصوص قطع کمک مالی دولت آمریکا به پروژه فلسطینی - آمریکایی گفت که این تصمیم در پی اعمال فشار بر فلسطینی ها صورت گرفت، اما کودکان فلسطینی و اسرائیلی به یک اندازه ضرر می کنند و این برنامه ها در صورتی که تشکیلات خودگردان طرح موسوم به صلح را نپذیرد، معنایی ندارند.

دولت آمریکا هفته های قبل نیز کمک مالی به زیر ساخت های فلسطینی و بیمارستان های فلسطینی در قدس به علاوه حمایت مالی از آژانس امداد رسانی به پناهجویان فلسطینی موسوم به اونروا را قطع کرد.

فلسطینیان این اقدامات را در چارچوب اعمال فشار برای پذیرش طرح سازش موسوم به صلح آمریکا یا همان معامله قرن می دانند . 

روزنامه آمریکایی &#۳۹;نیویورک تایمز&#۳۹; این اقدام را موجب بسته شدن آخرین کانال کمک های آمریکایی به غیر نظامیان فلسطینی دانست.

از زمان اعلام شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس در دسامبر / آذر ۲۰۱۷ رابطه فلسطین و آمریکا دچار تنش شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.