خبرگزاری ایتارتاس نوشت، طی این دور از نشست‌ها که تا ۲۱ سپتامبر ادامه خواهد داشت، نمایندگان حدود ۱۷۰ کشور به بحث درباره توسعه انرژی هسته‌ای، مسائل مربوط به ایمنی هسته‌ای و تضمین‌های در نظر گرفته شده در معاهده عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای می‌پردازند.

این کنفرانس عمومی بار دیگر زمینه را برای آنکه جامعه بین‌المللی درخصوص مسائل راهبردی به بحث پرداخته و مناظره‌های علمی در مورد حوزه انرژی هسته‌ای داشته باشند، به وجود می‌آورد.

در این نشست‌ها، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به جمع‌بندی نتایج فعالیت‌ها در سال ۲۰۱۷، تمدید بودجه خود و تعیین اولویت‌های آینده خواهد پرداخت.

همچنین اجلاس علمی با عنوان «تکنولوژی هسته‌ای برای آب و هوا: تخفیف،‌ نظارت و انطباق» در حاشیه این نشست‌ها و در تاریخ ۱۸ و ۱۹ سپتامبر برگزار می‌شود. هدف از این نشست‌ها حمایت از بحث در مورد مسائل فنی – علمی مرتبط با فعالیت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ویژه نقش این انرژی در محدود کردن انتشار دی اکسید کربن و ارزیابی تغییرات حاصله است.

شرکت کنندگان در این نشست‌ها به بررسی افزایش تاثیر نظام تضمین‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطابق با معاهده عدم اشاعه هسته‌ای و همینطور نظارت بر تضمین‌های این آژانس در خاورمیانه می‌پردازند.

همچنین نمایندگان حاضر در این نشست‌ها به تبادل نظر در حوزه امنیت تشعشعات و هسته‌ای، محافظت فیزیکی از مواد هسته‌ای و مدیریت امن پسماندهای رادیواکتیوی خواهند پرداخت و توجه ویژه‌ای به تحولات کره شمالی و ایران خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.