حجت الاسلام سید احمد خاتمی عصر سه شنبه در مجلس گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امر به معروف و نهی از منکر در مشهد افزود: شهادت، مرگی است که در فرهنگ ما جایگاه بسیار والایی دارد.

وی اظهار داشت: براساس روایات، هیچیک از امامان ما به مرگ طبیعی از دنیا نرفته اند و حتی امام زمان (عج) نیز بعد از ظهور به شهادت می رسند زیرا خداوند می خواهد آنها را به کمال برساند.

امام جمعه موقت تهران گفت: روایات مختلف از امامان معصوم (ع) و اشارات صریح آیات قران کریم نشان از شان و منزلت والای شهیدان نزد خداوند دارد تا جایی که می فرماید آنها را مرده فرض نکنید که آنها زنده اند و در نزد خداوند روزی می خورند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت یاد شهدای امر به معروف و نهی از منکر افزود: امر به معروف و نهی از منکر نماد غیرت دینی است و اسلام ، نظام و انقلاب اسلامی مدیون احیای این فریضه است.

وی اظهار داشت: همانگونه که فتنه منافقین در سال ۶۰ با احساس مسئولیت مردم نابود شد، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر نیز با حضور گسترده و احساس مسئولیت مردم می تواند گره بسیاری از مشکلات را باز کند.

حجت الاسلام خاتمی گفت: یکی از مشکلات بسیار مهم امروز، فساد اقتصادی است که شامل اختلاس، سوء استفاده، گرانفروشی و احتکار می باشد که لازمه برخورد با ریشه این فساد، حضور قوی و گسترده در احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

در این مراسم که در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی برگزار گردید، یاد شهیدان علی نوروزی، غلامعلی منزل ساز، فرخ رضا فقیهی فر، محمد جواد صدیقی، محمد کبیری و علی اکبر مهربانی از شهدای امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی گرامی داشته شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.