اگر به رهن آپارتمان در اقدسیه یا دیگر محله‌های منطقه یک فکر می‌کنید، باید بدانید که که این منطقه بالاترین متوسط قیمت هر مترمربع خانه در پایتخت را دارد.

این منطقه به لحاظ طراحی شهری دارای بافتی شبه‌روستایی است و به همین دلیل برخی آن «باغ شهر» می‌نامند. شمال تهران در گذشته با آب و هوای خوبش توجه شاهان قاجار و پهلوی را به خود جلب کرد. این شاهان برای فرار از گرمای تابستانی به این منطقه می‌آمدند و در آن شروع به عمارت‌سازی کردند. آغاز ساخت کاخ‌ها در این منطقه به دوره فتحعلی‌شاه و کاخ صاحبقرانیه برمی‌گردد. نام محله‌هایی چون آجودانیه، زعفرانیه، اقدسیه، محمودیه، کامرانیه و ... هم برگرفته از نام اشراف و افراد پرنفوذی است که در این محله‌ها زندگی می‌کرده‌اند.

___ç__ _ت___د___ز_à_د__ _»__ _د_é_»___î_ç

بر اساس نتایج یک پژوهش دانشگاهی، منطقه 1، رتبه سوم توسعه‌یافتگی را در میان مناطق 22 گانه تهران دارد. به لحاظ شاخص‌هایی چون اشتغال، تراکم نسبی جمعیت، مراکز ورشی، مراکز فرهنگی و تفریحی که شامل کتابخانه و گالری و ... می‌شود این منطقه موقعیتی عالی دارد و بسیاری از اماکن دیدنی و توریستی هم در اینجا واقع شده است. در طی سال‌های اخیر مراکز تفریحی و تجاری بسیاری در این منطقه ساخته‌شده است که بافت این منطقه را دچار تغییر کرده است.

جالب است بدانید که تب بالاشهرنشینی در میان برخی از تهرانی‌ها آنقدر بالاست که به گفته مشاوران املاک واحد‌های با متراژبسیار پایین خیلی زود در این منطقه مشتری برای رهن و اجاره پیدا می‌کنند. یعنی مثلا برخی از افراد رهن آپارتمان در اقدسیه و یا حتی سکونت در سوئیت‌های کوچک منطقه یک با کم‌ترین امکانات رفاهی را به خرید خانه در دیگر نقاط قابل قبول تهران ترجیح می‌دهند و صرفا برای «با کلاس بودن» به هر قیمتی خواستار زندگی در این محله‌ها هستند که لوکس‌ترین، گران‌قیمت‌ترین و زیباترین خانه‌های کشور را در خود جای‌داده‌اند.

بر طبق آگهی‌های بخش املاک سایت دیوار، برای رهن آپارتمان در اقدسیه در متراژ 80 تا 90 متر، حداقل 200 میلیون تومان بودجه لازم است. در خیابان گلزار، 95 متری دوخوابه و ساخت سال 1395، با کلیه امکانات رفاهی، به قیمت 230 میلیون تومان رهن داده می‌شود. در خیابان صنایع اقدسیه 160 متری نوساز و سه خوابه را با سالن ورزشی، روف گاردن و سالن اجتماعات، 400 میلیون تومان می‌توان رهن کرد. با این قیمت در افسریه می‌توان یک آپارتمان 70 متری شیک ساخت سال 85 خرید.

در خیابان سپند یک آپارتمان 200 متری آگهی شده که 3 اتاق خواب، دو پارکینگ و متریال لوکس و عالی دارد. این واحد 5 ساله 600 میلیون تومان رهن داده می‌شود. هرچه متراژ خانه‌ها بالاتر می‌رود، بودجه بیشتری هم برای رهن آپارتمان در اقدسیه لازم است. در بخش‌های لوکس حوالی اقدسیه مانند گلستان شمالی که اصلا واحدهای زیر 100 متر در میان آگهی‌ها به ندرت دیده می‌شود و نوسازهایی که در این منطقه وجود دارند اکثرا واحدهای پرمتراژ هستند.

 رهن کامل یک آپارتمان ٢٩٠مترى نوساز در گلستان شمالى با امکاناتی مانند سونا، استخر، جکوزی و سالن ورزشی، یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه می‌برد. با کمتر از این مبلغ در بیمه یک آپارتمان 100 متری نوساز می‌شود خرید یا یک 90 متری 10 ساله بسیار شیک و تمیز با امکانات کامل در سعادت آباد. در اکثر محله‌های منطقه یک قیمت‌ها همین اندازه و حتی بیشتر است و گاهی موقعیت جغرافیایی یه کوچه خاص هم قیمت‌ها را افزایش می‌دهد. برای مثال در زعفرانیه، برای رهن یک واحد 86 متری ساخت سال 89، 400 میلیون تومان بودجه لازم است.

منبع : ویرلن

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.