به گزارش شبکه خبری سی ان ان، چاووش اوغلو در مصاحبه با روزنامه آلمانی زوددویچه تسایتونگ گفت: بن سلمان در یک تماس تلفنی درخواست کرده است تا در حاشیه نشست جی ۲۰ با اردوغان رئیس جمهوری ترکیه دیدار و گفت ‌وگو کند.

چاووش اوغلو افزود: اردوغان در پاسخ اعلام کرده است که این درخواست را بررسی خواهد کرد.

وزیر امورخارجه ترکیه درباره درخواست بن سلمان گفت: مشخص نیست که آیا برگزاری این دیدار مشترک به روشن شدن جزئیات پرونده قتل خاشقچی کمکی کند یا نه اما امیدوارم که این اتفاق بیفتد ولی مطمئن نیستم.

بر اساس این گزارش، نشست رهبران گروه ۲۰ از روز جمعه در بوئنوس آیرس پایتخت آرژانتین آغاز می شود و با توجه به تحولات اخیر از جمله قتل خاشقچی و حضور بن سلمان در این نشست، می تواند به محلی برای فشار و پرسش از ریاض تبدیل شود.

ولیعهد عربستان در حالی قرار است در نشست جی ۲۰ شرکت کند که کشورش از سوی بسیاری از کشورهای جهان به دلیل ارتباط با قتل خاشقچی مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

بن سلمان از روز پنجشنبه گذشته نخستین دور از سفرهای خارجی خود را پس از قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول، آغاز کرده است.

وی روز پنجشنبه (اول آذر) ریاض را به مقصد چند کشور عربی شامل امارات، بحرین، تونس، مصر، الجزایر و موریتانی ترک کرد.

انتشار خبر سفر بن سلمان به چند کشور عربی، واکنش اقشار مختلف مردم در این کشورها را در پی داشته و بسیاری از آن ها با عناوین مختلف مخالفت خود را با این دیدار اعلام کرده اند.

در پی رسوایی بزرگ بن سلمان در کشته شدن خاشقچی، برخی کشورهای اروپایی نیز قراردادهای تسلیحاتی خود را با عربستان متوقف کرده و توضیحات مقام های این کشور را غیرقابل قبول و ناکافی دانستند. از طرفی نقشه بن سلمان برای خروج از انزوای بین المللی و رسوایی های ناشی از جنایت ها در جنگ یمن از طریق سفر به چند کشور عربی با کمپین ها و اعتراضات مردمی در این کشورها نقش برآب شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.