یحیی کمالی پور ضمن اشاره به موضوع ادعای برخی رسانه های بیگانه درباره مذاکرات مخفیانه دیپلمات های ایرانی و آمریکایی در لندن گفت: واقعیت این است که ما در دنیا تا به امروز نتوانستیم با آمریکا به هیچ نکته مثبت برسیم که بخواهیم که پیرامون همان یک مورد به مذاکره بنشینیم.

وی افزود:تا به الان هم هرچه مذاکره کرده ایم باواسطه  و یا مستقیم نتیجه ای را دربرنداشته است.

نماینده مردم عنبرآباد و جیرفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در موضوع مذاکره و برخورد با آمریکا نظام و رهبری معظم تصمیم می‌گیرد،مطرح کرد:از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی تا الان، در هر جایی که دشمنی علیه ایران شکل گرفته ،یا مستقیماً  آمریکا نقش داشته است و یا در پشت صحنه آن ایالات متحده بوده است؛بنابراین اگر مسولی به دنبال این باشد که بخواهد در خفا و نهایتاً در خارج از دید مردم و نظام جلسه با آمریکا داشته باشد،در هر موردی قابل  پذیرش نیست.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری صراحتا در ادوار مختلف و در همین روزهای اخیر موضعشان را نسبت به آمریکا اعلام کرده اند،اظهار کرد:از آن طرف خود مردم ایران این بدعهدی های آمریکا را به وضوح لمس کرده و دیده اند.

کمالی پور معتقد است؛طبیعی است که امروز در فضای غبارآلوده حاکم برجامعه جهانی کشورهای متخاصم و کشورهای که منافعشان در خطر می‌بینند؛ایجاد جنگ روانی را بهترین حربه برای مستاصل کردن و به زانو درآوردن مردم ایران می‌بینند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه کشورهای متخاصم می خواهند حساسیت‌هایی را که مردم ایران و دولت ایران نسبت به کشور آمریکا،اسرائیل و یا کشورهای دیگر دارند را کم کنند،مطرح کرد: برخی از کشورها می خواهند روابط و مذاکره با آمریکا را عادی جلوه دهند و در واقع یک آشتی سیاسی را مطرح می کنند؛ واقعیت این است که قطعاً دیپلمات‌های ما هم بدون اجازه نظام و رهبری تن به چنین مذاکراتی نمی‌دهند.

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیاهوی برخی رسانه های عربی شانتاژ خبری و جنگ روانی است،تصریح کرد:هر حرکتی که بخواهیم انجام بدهیم در راستای اعتلای نظام، آرمان‌ها و اهداف انقلاب است و فصل الخطاب هم همیشه کلام رهبری است؛هرچه ایشان بفرمایند در این حوزه ها باید آنها را عمل کنیم و تا الان هم ضرر نکرده ایم ،بارها ایشان تذکر داده اند و همان وضعیت اتفاق افتاده است و اگر غیر از این باشد قطعاً باید مسئولان پاسخگو باشند.

برخی رسانه ها به نقل از یک نشریه کویتی نوشتند:دیپلمات های ایرانی و آمریکایی به طور پنهانی در لندن دیدار و گفتگو کرده اند و مذاکرات یمنی ها در سوئد نتیجه این دیدارها بود . اما بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس گفته است این خبر یک دروغ پردازی صرف است وکاملا تکذیب می شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.