الکس سالموند، وزیر اول پیشین اسکاتلند، شب گذشته بازداشت شد. سالموند قبلا به آزار جنسی دو زن متهم شده بود، اما پلیس اسکاتلند، هنوز اتهام وی را اعلام نکرده است.

قرار است عصر امروز به وقت محلی، الکس سالموند در دادگاهی در اسکاتلند حضور یابد و اتهام وی رسما اعلام شود.

وزیر اول پیشین اسکاتلند قبلا به آزار جنسی متهم شده بود و در پی درخواست دولت محلی اسکاتلند در ماه اوت سال گذشته میلادی، پلیس منطقه، تحقیقات در این باره را آغاز کرده بود، اما الکس سالموند، همه اتهامات را رد کرده است.

رسانه‌ها گزارش داده اند علاوه بر اتهامات پیشین، اتهام جدیدی درباره رفتار نامناسب وی، ده سال پیش در فرودگاه ادینبورو نیز مورد بررسی پلیس قرار گرفته است.

اوایل ماه جاری میلادی، الکس سالموند توانست در دادگاهی در اسکاتلند، دولت محلی این منطقه را محکوم کند، زیرا معلوم شد دولت محلی، در تشکیل پرونده علیه سالموند، مرتکب اشتباهاتی شده است. در آن دادگاه مشخص شد جودیث مک کینون، مسئولی که پرونده را پیگیری می‌کرد، از دو نفری که مدعی بودند آلکس سالموند با آنان رفتاری نامناسب داشته است، پیش از شکایت رسمی آنان، حمایت کرده است.

دولت محلی اسکاتلند در دادگاه پذیرفت که این اقدام، خلاف مقررات، غیرقانونی و جانبدارانه بوده است.

الکس سالموند، رهبر پیشین حزب ملی اسکاتلند، در دوران رهبری این حزب توانست با کسب اکثریت کرسی‌های اسکاتلند، دولت محلی را در دست گیرد. وی از حامیان اصلی جدایی اسکاتلند از بریتانیا و تشکیل دولت مستقل در اسکاتلند است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.