بشیر حاجی بیگی افزود: تمام مراکز اهدای خون در همه استان های کشور در ایام نوروز پذیرای هموطنان نیک اندیش و نوع دوست برای اهدای خون هستند.

سخنگوی سازمان انتقال خون اعلام کرد: حداقل سن قابل قبول برای اهدای خون ۱۸ سال تمام و حداکثر سن ۶۰ سال تمام است.

حاجی بیگی ادامه داد: خون سالم، نجات دهنده زندگی است و همه روزه، در سراسر جهان بسیاری از افراد به خون و فرآورده های خونی نیاز دارند، به طوری که از هر سه نفر مردم دنیا، یک نفر در طول زندگی احتیاج به تزریق خون و فرآورده های خونی پیدا می کند.

حاجی بیگی گفت: بارزترین مثال برای موقعیت هایی که در آن نیاز مبرم به خون پیدا می شود، زمان بروز حوادث و سوانح گوناگون نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی ها و اعمال جراحی است.

وی اضافه کرد: همچنین زنان باردار در حین زایمان، نوزادان و به خصوص نوزادان نارسی که به زردی دچار می شوند، نیازمند به خون هستند و از طرفی بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند هم از مصرف کنندگان خون و فرآورده های خونی به شمار می روند.

سخنگوی سازمان انتقال خون گفت: بسیاری از دیگر بیماران، مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز ناگزیرند برای بهره مندی از یک زندگی به نسبت طبیعی برای تمام عمر به شکل منظم خون یا فرآورده های خون دریافت کنند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۹۷ بیش از ۲ میلیون ۶۰۰ هزار داوطلب در سراسر کشور برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد مراجعه کننده ۲ میلیون و ۱۰۰هزار نفر موفق به اهدای خون شدند. استان های تهران، فارس و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین میزان اهدای خون را به خود اختصاص دادند.

حاجی بیگی اعلام کرد: تمام مراکز اهدای خون در همه استان های کشور در ایام نوروز به منظور پذیرش هموطنان نوع دوست برای اهدای خون فعال هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.