کشورهای در حال توسعه برای پیشرفتهای تکنولوژی و سایر اتفاقات که ناشی از شوک های اقلیمی است محدودیت هایی دارند این پیشرفت های تکنولوژی در عرصه ادغام اقتصادی و انتقال جمعیت مفید می باشند که اساساً چشم انداز کار را متحول می کند.

گزارش جدید بانک جهانی خاطرنشان می کند که کشورهای آفریقایی ممکن است از شیوه های مختلف نسبت به سایر مناطق از فناوری دیجیتال استفاده کنند.

یکی از کارشناسان امور اقتصادی بانک جهانی در این مورد می گوید آفریقا این قابلیت را دارد تا از تکنولوژی در مسیری متفاوت از سایر نقاط جهان استفاده کند و تکنولوژی در صورتی که به شیوه صحیح توسط دولتمردان و صاحبان قدرت در این منطقه مورد استفاده قرار گیرد نتایج باورنکردنی را رقم می زند.

چراکه هر یک از کشورهای آفریقایی با چالش های متفاوتی در عرصه توسعه مواجه اند به طور مثال سطح پایین پیشرفت فناوری مولد و تعداد بالای بیکاری خود به افزایش تاثیر تکنولوژی در این منطقه می افزاید.

اگر فناوری دیجیتال به طور گسترده ای توسعه پیدا کند می تواند یکی از بزرگترین کمک ها به اقتصاد آفریقا باشد و مهم تر آن که می تواند برای همه شغل تولید کند نه تنها قشر خاصی از مردم و این اتفاق زمانی رخ می دهد که دولت ها بستر مناسبی برای فعالیت های تجاری ایجاد کنند.

گزارش ها در آفریقا حاکی از آن است که هر چه سرعت اینترنت بیشتر شود شغل های بیشتری در هر حوزه ایجاد می شود نه تنها برای افرادی که تحصیلات دانشگاهی دارند بلکه برای کسانی که در مقطع دبیرستان و راهنمایی هم تحصیل کردند شغل فراهم خواهد شد.

ولی بازهم هدایت درست فناوری به مسیر تولید نیازمند سیاست های درست دولت و سیاستمداران است به طوری که دولت ها بتوانند بازار رقابتی ایجاد کنند و از سرمایه انسانی حداکثر استفاده را بکنند و در حال حاضر با سرمایه گذاری های خارجی در این کشور کارهای تولیدی روبه افزایش است و سرمایه انسانی در حال حرکت به سمت این کشور در حال توسعه است در صورتی که فناوری و تکنولوژی با این رشد اقتصادی همراه شود تعداد شغل های ایجاد شده در آنجا دوبرابر خواهد شد و توسعه این کشور سرعت خواهد گرفت.

یکی از کارشناسان اقتصادی بانک جهانی در این مورد می گوید سرمایه گذاری در این کشور با ضرر همراه نخواهد بود چراکه در آفریقا زمینه های کارهای تولیدی وجود دارد و فقط به سیاست و سرمایه گذاری مناسب نیاز دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.