دیدار تیم‌های نوجوانان ایران و جمهوری چک در چارچوب رقابت‌های پسران زیر ۱۹ سال قهرمانی جهان ۲۰۱۹ تونس با پیروزی سه بر صفر تیم جمهوری چک به پایان رسید.

گزارش این دیدار به شرح زیر است:

ست اول:

تیم ایران بازی را آغاز کرد ولی تیم چک بازی را بهتر آغاز کرد و با حساب پنج بر یک از ایران پیش افتاد. در ادامه تیم ایران توانست فاصله را کم کند ولی در نهایت تیم جمهوری چک با حساب هشت بر چهار پیش افتاد تا دو تیم برای وقت استراحت اول زمین را ترک کنند.

در ادامه کاپیتان تیم جمهوری چک که ستاره تیمش بود، به این تیم کمک کرد تا جمهوری چک اختلافش را با ایران بیشتر کند و اختلاف امتیازی را دوازده به پنج کند.

در ادامه این بازی امیرحسین توخته با یک اسپک عالی ایران را به امتیاز ۱۱ رساند و اختلاف را به هشت رساند. او در ادامه دو امتیاز هم از سرویس برای ایران گرفت تا شاگردان محمد وکیلی به ادامه بازی امیدوارتر شوند.

در حالی که بازی ۲۲ به ۱۵ بود، محمد وکیلی دو تعویض را در تیم ایران انجام داد. نبی‌زاده و سعادت را بار دیگر به زمین فرستاد.

در ادامه باز هم تیم جمهوری چک بود که در دفاع موفق‌تر عمل کرد و توانست بازی را ۲۳ به ۱۵ کند و این تیم در نهایت با حساب ۲۵ به ۱۷ ست اول را به سود خود به پایان رساند.

 

ست دوم:

در شروع ست دوم هم تیم جمهوری چک برتر بود و با حساب شش بر سه از ایران پیش افتاد. سرویس امیرحسین توخته با یک سرویس خوب کار را شش به چهار کرد. با این‌حال سرویس خوب تیم جمهوری چک، امتیاز این تیم را به هشت رساند تا دو تیم برای وقت استراحت اول زمین را ترک کنند.

پس از وقت استراحت اول، تیم ایران اختلاف امتیازی را کم کرد و سرویس‌های فیض امام‌دوست فاصله را کمتر کرد و بازی ۹ به هفت به سود چک در جریان بود. با این‌حال عدم دقت بازیکنان ایران در دفاع باعث شد تا تیم چک اختلاف امتیازی را بار دیگر بیش‌تر کند و حساب کار سیزده به هشت به سود این تیم شد.

تیم ایران در ادامه بازی نتوانست مقابل سرویس‌ها و اسپک‌های پر قدرت تیم جمهوری چک به خوبی مقاومت کند تا بازی ۱۶ به ۱۱ یه سود تیم چک شود و دو تیم برای استراحت فنی دوم، زمین را ترک کردند.

بعد از استراحت فنی تیم ایران بار دیگر تلاش کرد فاصله را کم کند و توخته با دو اسپک ایران را به امتیاز ۱۴ رساند و در حالی که بازی ۱۷ به ۱۴ بود، مربی تیم چک درخواست وقت استراحت فنی کرد. بعد از این استراحت فنی، تیم چک بار دیگر به بازی برگشت و این تیم با نمایش خوب ۲۱ به ۱۷ از ایران پیش افتاد. سرویس‌های خوب تیم جمهوری چک در ادامه هم برای تیم ایران دردسرساز بود و این ست با حساب ۲۵ به ۱۷ به سود جمهوری چک به پایان رسید.

 

ست سوم:

در این ست تیم ایران بازی را بهتر آغاز کرد و ایران با حساب پنج بر سه از حریفش پیش افتاد. با این‌حال اشتباهات فردی تیم ایران و توپ‌گیری تیم چک، باعث شد تا تیم چک با حساب هشت بر شش پیش بیافتد و بازی به وقت اول فنی برود.

در ادامه تیم ایران بار دیگر اختلاف را کم کرد و در وقت استراحت فنی دوم این ایران بود که ۱۶ به ۱۵ از حریفش پیش افتاد. بعد از وقت استراحت فنی، بازی پایاپای دنبال شد و حتی دو تیم در امتیاز بیست مساوی بودند با این‌حال سرویس‌های خوب رادک بالاز بازیکن جمهوری چک کار را برای ایران سخت کرد و بازی ۲۲ به ۲۰ به سود جمهوری چک شد.

در نهایت اسپک‌های خوب تیم جمهوری چک بازی را ۲۵ به ۲۲ به سود این تیم کرد تا ایران با حساب سه بر صفر مغلوب جمهوری چک شود.

امتیازآورترین بازیکن این دیدار ماتوس دراهونوفسکی با ۱۸ امتیاز از تیم جمهوری چک بود و امتیازآورترین بازیکن تیم بازیکن ایران هم امیرحسین توخته با ۱۷ امتیاز بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.