اسپوتنیک گزارش داد، اعضای شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آرا ماموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) را یک سال تمدید کردند.

طبق این گزارش، شورای امنیت به درخواست دولت لبنان مأموریت نیروهای یونیفل را تا ۳۱ اوت ۲۰۲۰ تمدید کرده است.

همچنین اعضای شورای امنیت از مقامات لبنان و رژیم صهیونیستی خواستند تا برای دستیابی به آتش‌بس و حل و فصل پایدار مشکلاتشان تلاش کنند.

از سوی دیگر، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الأوسط به نقل از چند مقام دیپلماتیک که در جلسه شورای امنیت حضور داشتند، نوشت، آمریکا قصد انجام اصلاحاتی را در توافقنامه مربوط به مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان داشت که با مخالفت نمایندگان لبنان و اعضای این شورا مواجه شد و به تصویب نرسید.

طبق نوشته الشرق الأوسط، این تغییرات شامل اضافه کردن بند محکومیت حفر تونل توسط حزب‌الله در طول خط آبی به توافقنامه مذکور و همچنین کاهش تعداد این نیروها از ۱۵ هزار به ۹۰۰۰ نیرو می‌شود.

پیشتر میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در جریان دیدار با یان کوبیس، هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در لبنان تاکید کرده بود، بیروت به تداوم حضور نیروهای یونیفل در راستای انجام ماموریتشان طبق قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت (که پس از تجاوز صهیونیست‌ها به لبنان در تابستان ۲۰۰۶ صادر شد)، تمایل دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.