روحانی: ثبات و صلح در منطقه با حضور ایران امکان‌پذیر خواهد بود/ سردار سلیمانی در راه امنیت و ثبات منطقه به شهادت رسید/۲

حسن روحانی در ادامه نشست خبری خود با اصحاب رسانه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. 

رئیس‌جمهوری  در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر درباره نتیجه تلاش‌های دولت برای تحقق طرح صلح هرمز گفت: برای همه جهانیان روشن است که در این منطقه صلح و ثبات بدون مشارکت و حضور ایران امکان پذیر نیست. ثبات و صلح در منطقه با حضور کشور مهم و قدرتمندی چون ایران امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: ما همواره دنبال امنیت در منطقه بودیم و شهید سلیمانی ما جزء سردارانی بود که دنبال ثبات و امنیت در خاورمیانه و خلیج فارس بود و همواره در این مسیر تلاش کرد و آخرین تلاش او هم در این مسیر بود که ناجوانمردانه به شهادت رسید.

رئیس‌جمهوری با اشاره ارائه طرح صلح هرمز در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: این طرح به دبیرکل سازمان ملل متحد و تمامی کشورها و دولت‌های منطقه ارسال شد و من به شکل رسمی این طرح را برای سران کشورهای منطقه ارسال کردم و درخواست کردیم تا در این طرح شرکت کنند.

وی ادامه داد: برخی از کشورها به خوبی استقبال کردند و برخی هم پاسخ درستی نداده‌اند، ما همچنان معتقدیم راه حل صلح منطقه توسط کشورهای منطقه امکان‌پذیر است و تلاش همگانی آن‌ها این هدف را محقق می‌کند. البته همه باید از صلح و ثباتی که در منطقه وجود دارد بهره مند باشند، اگر بخواهیم برخی از کشورها را از ثمرات امنیت برخوردار کنیم و برخی نه، مطمئنا این صلح و امنیت پایدار نخواهد بود. ما همچنان بر طرح صلح هرمز اصرار می‌ورزیم و معتقدیم یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود وضعیت صلح و امنیت در منطقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.