حسین فرشیدی صبح امروز (۷ اسفندماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این افراد شامل همه بیماران با علائم تنفسی، خصوصاً شبیه به بیماری آنفولانزا، و در مرحله انجام آزمایش هستند.

وی با اشاره به اینکه از این شمار متأسفانه آزمایش یکی از بیماران که مسافری از استان قم به شهر قشم بود، مثبت اعلام شده است، افزود: اکنون هرمزگان ازنظر حساسیت بالای بیماری در حالت نیمه قرمز قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه البته این مورد مثبت اعلام شده وارده است، یعنی انتقال داخل استانی ویروس از یک بیمار به بیمار دیگر هنوز گزارش نشده است، تصریح کرد: تا دو روز آینده جواب سایر آزمایش‌های موارد مشکوک در استان به ترتیب اعلام می‌شود.

فرشیدی تصریح کرد: با تعطیلی مدارس و شرایط آب و هوایی مناسب استان در این فصل از سال به‌ویژه در جزایر قشم و کیش، سیل ورود مسافر به هرمزگان رخ داده است.

وی عنوان کرد: به همین علت مقرر شد در مبادی ورودی همه شهرهای استان، راه‌آهن و فرودگاه‌ها، به‌ویژه در بندرعباس و جزایر، کنترل اولیه مسافران صورت گیرد تا در صورت ابتلا فردی به ویروس کرونا، شخص به قرنطینه منتقل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بر رعایت بهداشت فردی، شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون، به حداقل رساندن تماس دست‌ها با اشیاء غیر آشنا در محیط بیرون، کاهش سفرهای غیرضروری، استفاده از ماسک در افراد بیمار و کسانی که در محیط‌های عمومی فعالیت می‌کنند، تأکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.