مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره تاثیر شیوع کرونا ویروس بر اقتصاد کشور و کسب و کار اقشار مختلف جامعه بیان کرد، گفت: بدیهی است بیماری که شیوع پیدا کرده قطعا تاثیراتی را بر جای خواهد گذاشت و تا زمانی که مراحل اولیه این شیوع طی نشود نمی‌توان به قطعیت اثراتش را برشمرد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز عده‌ای بیان می‌کنند ادارات نیروهایشان را برگردانند و یا کارگاه‌های تولیدی کارگران را به سر کارشان فرا بخوانند؛ این کار مشکلاتی به وجود خواهد آورد که خسران و ضرر بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: حداکثر تا پایان فروردین این موج از شیوع ویروس کرونا در کشور ما وجود خواهد داشت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: خوشبختانه عزم و اراده ملی و جدی برای مبارزه با کرونا در کشور به وجود آمده است و اگر همین‌گونه ادامه پیدا کند می‌توانیم هرچه زودتر به روال عادی زندگی برگردیم.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی، بیان کرد: اقداماتی صورت گرفته است و مصوباتی هم صادر شد اما باید گفت این مصوبات کافی نیست‌.

لاهوتی یادآور شد: این تصمیمات برای یک ماه گرفته شده‌ است و تا زمانی که پیامدها ادامه داشته باشد می‌تواند ادامه‌دار باشد.

وی ادامه داد: کارگاهی که در این شرایط کارگرانش سر کار نیستند و یا به یک سوم تقلیل داده قطعا نمی‌تواند به تعهدات اقساطش پایبند باشد باید فکری هم روزهای بعد از بیماری کرد.

لاهوتی در پایان گفت: البته کارهایی که می‌شد در این مدت انجام داد همان‌هایی بود که صورت گرفت؛ اما باید برای روزهای بعداز کرونا برنامه‌ریزی داشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.