آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نیز با وجود شیوع موج دوم بیماری کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی از شهرستان‌های کشور برگزار شد.

خطیبان نماز جمعه این هفته در کشور موضوع تعرض دو جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی ماهان را مورد توجه قرار داده و خواستار پاسخ قاطع مسئولان ذیربط نسبت به این اقدام آمریکایی‌ها شدند.

همچنین موضوع رعایت بهداشت در ایام کرونا و رعایت حال مستمندان و اقشار آسیب پذیر در شرایط کنونی از دیگر مواردی بود که از تریبون این هفته نماز جمعه در کشور به گوش رسید.

تعامل با چین صدای مستبدان را در آورد

بر اساس گزارش ایسنا؛ آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) اظهار کرد: فردی که راستگو باشد این رفتار راستگویی بر پاکی عمل او تاثیر می گذارد.

وی افزود: کسی که نیت درست و پاکی داشته باشد رزق او توسعه می یابد و زیاد می شود و کسی که با اهل خانه خود نیکو برخورد کند چنین کسی عمرش طولانی می شود. 

خطیب نماز جمعه اصفهان تصریح کرد: انتظار است مومنان این دستورات را در داخل منزل به طور ویژه مورد توجه قرار دهند.

به گفته خطیب این هفته نماز جمعه اصفهان کمال انسان در سه چیز است؛ اول اینکه مومن باید فهیم در دین باشد و دوم نسبت به مشکلات در زندگی صبور باشد و سوم اینکه زندگی خود را فقط در خورد و خوراک نداند و بخشی را به دعا و عبادت مشغول باشد.

مهدوی تاکید کرد: بخشی از زندگی را صرف عبادت و سخن گفتن با خدا کند که تجلی آن در نماز جماعت است.

خطیب نماز جمعه این هفته اصفهان تصریح کرد: نکته بعدی در مورد تعاملی است که ایران با چین داشته و صدای استبداد جهانی را بلند کرده است، استبدادی که همواره قبل و بعد از انقلاب به ملت ایران خیانت کرده و اکنون با ظالمانه ترین تحریم ها ملت ایران را تحت فشار گذاشته است .

وی گفت: دوران جنگ تحمیلی و شهادت سردار شهید بزرگ ما از خیانت های استکبار است و حالا  آنها تحریم ها را تشدید می کنند و می خواهند ایران تسلیم شود و با هم پیمان و کشورهای دوست خود تعامل نداشته باشد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: ممکن است کسانی که از روی ناآگاهی و دلسوزی تذکری دهند که این افراد باید مواظب دسیسه دشمن باشند. 

مهدوی خاطر نشان کرد: دشمن جنگ رسانه راه می اندازد و می خواهد کشور را دوقطبی کند و به دنبال این است که عده ای را به خیابان بیاورد. باید هوشیار باشیم و بدانیم که داد و ستدهای کلان حتما از مجلس تایید می شود و بدون امضای نمایندگان محقق نمی شود.

مهدوی ادامه داد: مجلس کنونی به وظایف خود آگاه است و با بصیرت عمل خواهد کرد. زمانی که کوچکترین نگرانی در مورد کشور ایجاد شود مردم بصیر و هوشیار اجازه نمی دهند کوچکترین خدشه ای به کشور وارد شود.

امام جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: البته مسئولان هم باید هوشیار باشند و بدانند ممکن است استقلال ما از بین نرود اما مشکلات دیگری ایجاد شود که مسئولان با آگاهی همه جوانب را در نظر بگیرند.

وی گفت: گرانی این اواخر به مردم فشار می آورد دولت برای آن چاره ای بیاندیشد و انتظار است دولت خاطره تلخی در ذهن مردم باقی نگذارد.

مهدوی گفت: مردم کرونا را جدی بگیرند و همه دست به دست هم دهیم تا آمار ابتلا به این بیماری کاهش یابد.

 

آمریکا منتظر برخورد سخت و قاطع جبهه مقاومت باشد

بنا به گزارش ایرنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس، بیان کرد: ملت  ایران و عراق هرگز ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش را فراموش نمی‌کند.

امام جمعه موقت قم افزود: ایران بدون شک ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها به خاطر این ترور وارد خواهد کرد.

سعیدی با اشاره به برنامه های سفر نخست‌وزیر جدید عراق به ایران از جمله دیدار رهبری انقلاب گفت: این دیدار در عمق بخشیدن به روابط راهبردی و برادری دو کشور نقش موثری داشت.

وی اظهار داشت: بازگشایی بیشتر گذرگاه‌های مرزی از اقدامات مثبت نخست‌وزیر عراق از زمان تصدی‌گری این جایگاه است که البته با مخالفت آمریکایی‌ها همراه شده است.

امام جمعه موقت قم بابیان اینکه نباید از آمریکایی‌ها ترسید، یادآور شد: راهبرد مقاومت فعال تنها راهکار مقابله با آمریکا است.

سعیدی ابراز داشت: یکی از آثار مثبت کرونا آمادگی بخش بهداشت و درمان کشور در برابر جنگ بیولوژیک بود. افزایش آمادگی بخش درمان در برابر جنگ احتمالی، اثبات کارایی راهبرد جهادی و روحیه انقلابی، بسیج عمومی و مدیریت به موقع بحران از دستاوردهای دیگر کرونا بود.

سعیدی یادآور شد: کرونا اثبات کرد بخش درمان و بهداشت ایران از بسیاری از کشورهای مدعی کارآمدتر است. اگر دولت به صورت عملی و جدی از تولید حمایت کند جهش تولید به صورت واقعی و عینی اتفاق خواهد افتاد.کرونا همچنین آثار مثبتی مانند کاهش مصرف بنزین، کاهش ترددها و تصادفات جاده‌ای و بهبود وضعیت محیط‌زیست را همراه داشته است.

خطیب جمعه قم بیان داشت: مهم‌ترین اثر مثبت کرونا اثبات عجز انسان در برابر بیماری‌های، تحکیم برادری و کمک‌های مومنانه است.

وی بیان داشت: کسانی که دم از محبت اهل بیت(ع) می‌زنند اما دروغ می‌گویند و اختلاس می‌کنند مشمول رحمت نخواهند بود.

لزوم برخورد قاطع با گران فروشان

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته یزد با تبیین مبارزه دایمی قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی، اظهار داشت: دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان با همکاری دستگاه‌های مختلف در مبارزه با دلالان املاک اقدام‌های خوبی انجام داده که به خاطر اهمیت این موضوع، تداوم آن مورد انتظار شهروندان است. مطالبه مردم پیگیری این اقدام قانونی در ابعاد مختلف است و باید در کنار مبارزه با دلالان املاک، دادستانی به سایر موارد فساد نیز ورود کند.

وی با انتقاد از تورم و گرانی لجام گسیخته در بازار یادآور شد: باید مدیران با برنامه‌ریزی در کنار قوه قضاییه در برخورد با گران فروشان و محتکران بیش از پیش فعالیت کنند.

ناصری یزدی با تاکید بر تامین نیازهای اساسی مردم یادآور شد: افزایش قیمت ها در یک سال اخیر فشار زیادی بر اقشار آسیب‌پذیر جامعه وارد کرده و باید دولت و مسوولان این مسئله اقدام کنند.

وی، رویکرد دشمنان علیه انقلاب اسلامی را پخش دروغ و شایعه با استفاده از فضای مجازی در بین مردم و به خصوص نسل جوانان ذکر کرد و بصیرت افزایی جامعه به خصوص جوانان را مورد تاکید قرار داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: هدف دشمنان بعد از شکست در عرصه‌های مختلف این است که با رواج شایعات دل مردم را خالی کنند و برکات نظام را کوچک نشان دهند.

واکنش امام جمعه رشت به هشتگ اعدام_نکنید

آیت الله رسول فلاحتی درخطبه های این هفته آئین عبادی، سیاسی  نماز جمعه رشت با انتقاد از گرانی و اجرای رزمایش مواسات و همدلی، اظهار داشت: مردم احسان به همنوع را فراموش نکنند و از طریق مساجد محلات کمک های مخفی خود را به دست نیازمندان برسانند. از مسئولان می خواهیم اگر نمی توانند ارزانی را  در بازار حاکم کنند، حداقل نرخ ها را ثابت نگه دارند تا اجناس گران تر نشوند.

وی با اشاره به حرکت ایذایی هواپیماهای آمریکایی نسبت به هواپیمای ماهان گفت: از وزارت دفاع می خواهیم در برابر هواپیماهای آمریکایی  مقابله به مثل نمایند؛ باید دولت جمهوری اسلامی در برابر هر تعرضی؛ تعرض متقابل اعلام کند.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنانش به پویش اعدام نکنید در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: باید اول جنایات افراد دستگیرشده در آبان ۹۸ به مردم نشان داده می شد بعد مردم قضاوت می کردند که آیا این افراد باید اعدام شوند یا نشوند.  

قدردان زحمات مدافعان سلامت هستیم

بر اساس گزارش تسنیم؛ حجت‌الاسلام سیروس حکمتی نیک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یاسوج با برشمردن جنایت‌های آمریکا و رژیم اشغالگر قدس در دنیا و خاورمیانه، اظهار داشت: حاکمان عربستان سعودی  سرسپردگان آنان در منطقه هستند.

وی با برشمردن برخی از جنایت‌های آل سعود در منطقه، به کشتار بی‌رحمانه حجاج ایرانی در روز شش مردادماه، خاطرنشان کرد: حاکمان آل سعود نوکران حلقه به گوش آمریکا و رژیم اشغالگر قدس هستند.

امام جمعه موقت یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع ویروس کووید 19 و افزایش آمار مبتلایان و کشته شدگان این ویروس در ایران و استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: متاسفانه آمارها از سیر صعودی شیوع این ویروس منحوس خبرهای بسیاری نگران کننده‌ای می‌دهد.

حکمتی نیک گفت: متاسفانه دنیا و کشور ما به‌شدت گرفتار شیوع ویروس کرونا شده و البته تمامی تلاش‌های پزشکی برای شکست این ویروس در حال انجام است.

دولت احمدی نژاد لج بازی می‌کرد

بر اساس گزارش فارس نیوز؛ حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی ظهر امروز در خطبه‌های  نماز جمعه ساوه لجبازی را خلاف تقوی دانست و اظهار کرد: لجبازی چه در محیط خانواده، چه در محیط اداری و چه در سطح مسئولان ارشد، خلاف تقوی است، در محیط خانواده زن و شوهر و سایر اعضای خانواده باید همدل و صمیمی و مهربان باشند، از خودرایی، استبداد و لجاجت بپرهیزند وگرنه کانون آرام خانواده، محل نزاع و ستیزه جویی می‌شود. 

وی افزود: لجاجت در محیط اداری و بین مسوولان و دستگاه‌های حکومتی گناه و پیامدهایش بیشتر است.

حسینی تصریح کرد: نمونه لج بازی دولت قبلی در مورد ساعت کار اداری و جلوکشیدن ساعت در بهار و تابستان که مانع اتلاف انرژی می‌شود بود، اینها خلاف تقوی است. 

امام جمعه ساوه در ادامه در خصوص تهدید روز گذشته جنگنده‌های آمریکایی نسبت به هواپیمای مسافربری ایران گفت: این بصیرت و غیرت و ولایتمداری است که دشمن کینه توز و جنایتکار را که به هواپیمای مسافربری ما حمله می‌کند و تنها کودکان و غیرنظامیان رامی‌ترساند شکست می‌دهد. 

وی تصریح کرد: اینکه وزیر دفاع اسبق آمریکا با صراحت اعتراف می‌کند ما همه کار علیه ایران کردیم، هر کاری از دستمان بر می‌آمد برای تغییر رژیم ایران، اما تقریباً در تمام جبهه‌ها علیه ایران شکست خورده‌ایم، ناشی از همین روحیه شما مردم و شهیدان مان است. 

امام جمعه ساوه افزود: آمریکایی‌ها با تهاجم دو جنگنده به هواپیمای ماهان تلاش کردند تا بوسیله پدافند هوایی سوریه هواپیمای ما را سرنگون کنند، وقتی حریف ارتش و سپاه ما، نمی شوند ناچار سر کودکان و غیرنظامیان عقده گشایی می‌کنند. 

حسینی خطاب به آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی گفت: اولاً ما در ماجراجویی حکمیانه و باتدبیر عمل می‌کنیم، یقیناً کسی نباید با امنیت ملی جمهوری اسلامی شوخی کند ثانیاً منتظر آتش قهر انتقام باشید و همانطور که رهبر مقتدر و حکیم ما فرموند ما جنایت ترور شهید سلیمانی را فراموش نمی‌کنیم و قطعاً ضربه متقابل را خواهیم زد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.