به گزارش اسپوتنیک، "جان ساپل"، سخنگوی پنتاگون در پاسخ به گزارش روزنامه تایوانی به نقل از فرماندهی دریایی تایوان- که حضور نیروهای آمریکایی در این جزیره را مورد تأیید قرار داده بود- گفت که این گزارش‌ها نادرست است.

ساپل به این نشریه گفت: آمریکا به سیاست "یک چین واحد" پایبند می‌ماند.

واشنگتن زمانی که روابط با جمهوری خلق چین را- که تایوان را به عنوان یک استان شورشی می‌بیند- در سال ۱۹۷۹ عادی‌سازی کرد، با این اصل هم موافقت کرد. دولت تایوان بازنده جنگ داخلی ۱۹۷۹ و شاهد کنترل کمونیست‌ها در تمام سرزمین چین بود.

با این حال، روزنامه تایوانی اشاره کرده بود که آمریکا واحدهای کوچکی از نیروهای نخبه دیگر شاخه‌های نیروهای مسلح را در یک روال سالانه برای مأموریت‌های مشترک آموزشی، به تایوان می‌فرستد، اما این‌ها به ندرت از سوی دولت تایوان تأیید می‌شوند.

واشنگتن نیز حضور نیروهای آمریکایی در مؤسسه آمریکایی در تایوان (AIT)  را به مدت ۱۴ سال پنهان کرده است. این مؤسسه به عنوان سفارت بالفعل آمریکا در تایپه فعالیت می‌کند و در آوریل ۲۰۱۹، زمانی که آماده جابه‌جایی به یک تأسیسات جدید بود، "آماندا منسور"، سخنگوی این مؤسسه افشا کرد که "از سال ۲۰۰۵، پرسنل آمریکایی منصوب  در AIT شامل ارتش وظیفه فعال از جمله اعضای خدماتی ارتش، نیروی دریایی، نیروهای هوایی و تفنگداران هستند. " تفنگداران معمولاً ایفای نقش‌های امنیتی در سفارت‌خانه‌های رسمی آمریکا در سراسر دنیا را بر عهده دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.