پیش بینی بورس امروز دوشنبه 24 آذر

علامت‌ها و نشانه‌های مثبت و منفی بازار یکشنبه می‌تواند به پیش بینی روند بورس در روز ‌دوشنبه کمک کند. در معاملات روز یکشنبه شاخص کل افت ۱۱ هزار و ۷۰۰ واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۸۲۰ واحدی به رقم ۴۵۶ هزار و ۳۱۰ واحد رسید. ۲۵۰ نماد بازار سهام معادل ۵۳ درصد کاهش قیمت داشتند و قیمت سهام ۴۲ درصد نمادها افزایش یافت.

به نظر می‌رسد بورس در مرحله‌ای پرنوسان قرار گرفته است. گروهی از تحلیل‌گران معتقدند بورس در میان مدت روند صعودی یا نزولی مطلق نخواهد داشت و فراز و نشیب‌های بیشتری را در پیش دارد. در نتیجه این گروه به سهام‌داران توصیه می‌کنند که نه از صعود بورس هیجان زده شوند و نه از ریزش آن دچار ترس شوند و برای خرید و فروش سهام به ویژگی‌های بنیادی سهم توجه کنند.  

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «نشانه ضعف در بورس تهران» بخوانید.

پاس گل FATF به گروه بانکی ها

به گزارش اکوایران، برخی معتقدند در این روزهای بازار روند شاخص می تواند سرنوشت ساز باشد. از این جهت که شاخص در محدوده ایست که امکان دارد به پایین تر نیز سقوط کند.

با این حال، شاخص کل بورس تهران تا این لحظه ی بازار، مقاومت خوبی از خود نشان داده شده است. از طرفی در گروه بانکی به علت خبر FATF که دیروز منتشر شد روند بسیار خوبی داشته است و گمان می رود وضعیت گروه در این هفته مطلوب باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.