آخرین وضعیت بانک اطلاعات ژنتیک مجرمان

سردار محمد قنبری در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت بانک اطلاعات ژنتیک مجرمان که بنا بود با همکاری مشترک میان پلیس آگاهی و پزشکی قانونی تکمیل شود، گفت: از پزشکی قانونی بابت همکاری که با ما داشته است، تشکر می‌کنیم. روند تکمیل اطلاعات ژنتیک این بانک در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این بانک در حال تکمیل شدن است، اظهارکرد: اما با توجه به هزینه بالایی که لازم است، طبیعتا نیاز به اعتبارات ویژه هم وجود دارد. با توجه به اینکه ژنتیک منحصربفرد است و ما در این موضوع نیازمند اقدامات آزمایشگاهی و ایجاد یک فرمول هستیم، طبیعتا فرآیند زمان بر و هزینه بر است.

قنبری به کیت‌های تشخیص هویت نیز اشاره کرد و گفت: در مورد تامین کیت‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد و هزینه ها بالا رفته است و اگر از نظر اعتباری تامین شویم این روند با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

رییس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: خود ما هم به نمونه ها و اطلاعات جدید دسترسی داریم و با استفاده از آن هم این بانک را را گسترش می‌دهیم، اما به دلیل کمبود اعتبار، حرکتی که در حال حاضر انجام می‌شود، متناسب با انتظاری که ما داریم نیست.

وی در مورد اینکه آیا این بانک در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرد یا خیر؟ نیز گفت: این بانک قابل استفاده هست و ما از آن استفاده می‌کنیم. در سراسر کشور استعلاماتی را انجام داده و به اندازه اطلاعاتی که در این بانک داریم از آن بهره می‌بریم. البته امکانات دیگری هم برای شناسایی و کشف جرم داریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.