قیمت خودروهای مونتاژی در بازار+جدول

رشد قیمت مونتاژی ها در روزهای اخیر نه تنها خلاف بازار خودروهای وارداتی صورت گرفته بلکه با نرخ دلار نیز همراستا نبود.

در روزهای اخیر قیمت دلار در بازار شکل نزولی داشته و این امر موجب شده بود تا بسیاری از فعالان بازار خودرو پیش بینی کنند که با تداوم افت قیمت دلار شاهد کاهش قیمت در بازار خودروهای (داخلی، وارداتی و مونتاژی) در بازار خواهیم بود، پیش بینی که حداقل برای خودروهای مونتاژی درست از آب نیامد.

بسیاری از فعالان بازار خودرو این عدم همراستایی در بازار مونتاژی ها را به سردرگمی مردم نسبت می دهند و معتقدند تغییر پی در پی متغیرهای اثرگذار در بازار خودرو موجب شده تا بازار خودروهای مونتاژی که تولید بیشتر آنها به دلیل تحریم ها متوقف شده است نوسان بسیاری را تجربه کند.

براساس ارزیابی صورت گرفته در میان برخی از خودروهای مونتاژی رصد شده کمترین نرخ قیمت به خودرو جک G۴ اختصاص داشته، بطوریک جک G۴  این هفته در بازار با قیمت ۳۲۵ میلیون تومان معامله شد و مزدا ۳ مشکی نیز با قیمت ۹۱۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

قیمت برخی مونتاژی ها در بازار

بررسی های میدانی اقتصادنیوز از فروشندگان نشان می دهد این هفته خودروهای مونتاژی در بازه قیمتی ۳۲۵ تا ۹۱۰ میلیون تومان در بازار معامله شده‌اند که نسبت آخرین روزهای سال ۹۹ روند صعودی داشته اند.   

هایما 

«هایما» خودروی چینی که آبان سال جاری تولید آن در ایران خودرو متوقف شد، در رده خودروهای چینی لوکسی قرار دارد که طرفداران بسیاری دارد، ایران خودرو اعلام کرد که امکان ارسال قطعات منفصله این خودرو به ایران فراهم نیست و  این امر موجب شد تا تولید این خودرو متوقف شود. براساس رصد بازار   «هایما S۷» اتومات در مدل ۹۹ طی روزهای اخیر با توجه به رنگ با قیمت ۶۷۵ تا  ۷۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت خورد. «هایما S۵» اتومات نیز در مدل ۹۹ طی روزهای اخیر با قیمت  ۶۱۰ میلیون تومان در بازار معامله شد.

نیو مزدا ۳ 

مزدا ۳ جدید نیز در سال ۱۳۸۹ توسط گروه بهمن در ۲ نوع سدان و هاچبک عرضه شد. این خودرو تا سال ۱۳۹۸ در خط تولید گروه بهمن قرار داشت. با وجود توقف تولید این خودرو هنوز در بازار می توان مدل کارنکرده آن را پیدا کرد. براساس رصد بازار مزدا در روزهای اخیر مدل سدان این خوردو  با قیمتی ۸۶۰ تا ۹۱۰ میلیون تومان با توجه به رنگ خرید و فروش شد. براساس ارزیابی بازار، رنگ مشکی این خودرو بدون تغییر قیمت و مدل سفید آن ارزان تر از آخرین روزهای سال گذشته در بازار عرضه شده است.   

پژو ۲۰۰۸  

  پژو ۲۰۰۸ دیگر مونتاژی بازار را می توان یک خودروی خانوادگی چندکاره، در کلاسSUV های جمع و جور محسوب کرد که توانسته از زمان ورود به بازار ایران طرفداران بسیاری را به خود جلب کند.  پژو ۲۰۰۸ در زمان ورود به بازار ایران قیمتی در حدود ۱۱۰ میلیون تومان داشت. اما در روزهای اخیر مدل ۱۳۹۹ این خودرو  با رنگ سفید  در بازار با قیمت ۹۰۰ میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شد.

 جک 

جک از دیگر خودروهای چینی در بازار است که مدل شاسی بلند آن طرفداران بسیاری دارد. مدل « جکG۴ » مدل ۹۹ که در رده های خودروهای سدان قرار دارد با قیمت ۳۲۵ میلیون تومان در روزهای اخیر در بازار داد و ستد شد. با رصد بازار خودروهای مونتاژی در آخرین روزهای سال گذشته شاید بتوان گفت « جکG۴ » تنها خودرویی است که در روزهای اخیر ارزان تر از روزهای آخر سال ۹۹ در بازار عرضه شده است. «جک S۳» مدل ۹۹ نیز امروز در بازار ۴۳۵ میلیون تومان معامله شد.

مونتاژی 14

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.