فرمانده اسرائیلی: ارتش روبه افول است

به گزارش روزنامه رای الیوم، یکی از فرمانده نیروی زمینی رژیم صهیونیستی اذعان کرد که مقاومت فلسطین با شلیک گستره موشک به عمق اراضی اشغالی قادر به فلج کردن زندگی صهیونیست‌ها است.

شماری از کارشناسان، متخصصان و تحلیلگران امور نظامی صهیونیست معتقدند که فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی از بیم هزینه‌های سنگین عملیات علیه گروه‌های مقاومت فلسطین از نیروی زمینی خود در این عملیات‌ها استفاده نمی‌کند.

"عاموس هارئیل"، تحلیلگر امور نظامی در روزنامه عبری زبان هاآرتص اظهار کرد: اعتقاد بر این است که اگر انتقادات علیه واحدهای زمینی ارتش ر درست باشد، این بدان معناست که همه صحبت‌ها درباره نیروی زمینی اسرائیل بی‌اساس است و اسرائیل چه در جنگ با حزب‌الله و چه در جنگ با حماس قادر به رقم زدن نبرد به نفع خود نخواهد بود.

رای الیوم در ادامه نوشت: از جمله مهمترین انتقادات مطرح شده علیه ارتش رژیم اشغالگر این است که این ارتش نه تنها در نبردهای زمینی شرکت نمی‌کند، بلکه سالهاست از انجام مانورهایی برای بازوی زمینی خود، خودداری می‌کند.

"یوئیل استریک"، از فرماندهان نیروی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره به هاآرتص مدعی شد: ادعاهای مطرح شده درباره ارتش صحت ندارد و ارتش اگر بخواهد قادر به پایان دادن نبرد به نفع خود است.

وی افزود: در این برهه اگر تصمیم به انجام عملیات نظامی در غزه بگیریم، باید به عواقب آن در کرانه باختری و تأثیر آن بر آنچه در لبنان و ایران رخ می‌دهد، فکر کنیم.

استریک ادامه داد: دشمنی که امروز اسرائیل با آن مواجه است از ارتش‌های "تروریستی" برخوردار است و این ارتش‌ها می‌توانند با بمباران گسترده عمق اسرائیل، زندگی در اسرائیل را فلج کنند.

"یتسحاق بریک"، ژنرال بلند پایه ارتش رژیم صهیونیستی و مسؤول سابق پرونده شکایات سربازان ارتش این رژیم نیز اذعان کرد که وضعیت ارتش این رژیم رو به وخامت است و از سال ۱۹۶۵ تاکنون ارتش شاهد چنین افتی نبوده است.

وی گفت که خواستار تشکیل یک کمیته تحقیق ویژه در این باره شده است، اما این درخواست مثمر ثمر نبوده است.

بریک ادامه داد: شکاف‌های مهمی در ارتش وجود دارد و ارتش در حال افول است، فرهنگ سازمانی در بدترین حالت خود قرار دارد و در جنگ بعدی ما به مشکل برخواهیم خورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.