حمله به نیروهای مسلح، حمله به امنیت کشور است

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ما شاهد مسلح بودن اغتشاش‌گران هستیم. همچنین مکان‌هایی کشف شده که انبار مواد منفجره بوده‌اند. این موضوع در شورای تامین مطرح و برای مردم بازگو شود تا همه در جریان قرار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهرستان با بیان اینکه کسب رضایت خداوند تبارک و تعالی در ایمان، عمل صالح، تقوا و اخلاص است، اظهار کرد: هر کسی کارهایش را با رضایت باری تعالی انجام دهد به قدرت عظیم و لایتناهی الهی متصل می‌شود.

وی ادامه داد: اگر اعمال فرد برای خشنودی خداوند باشد مردم و تاریخ نیز از وی با نیکی یاد خواهند کرد و به درستی قضاوت می‌شود.

شاهرخی با اشاره به اینکه انسان بااخلاص به دنبال نام، نشان و شهرت طلبی نیست، اضافه کرد: همچنین از فضاهایی که احتمال مطرح شدن دارد؛ فاصله می‌گیرد چراکه به دنبال گمنامی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان راه رسیدن به این جایگاه را در تقوا، ایمان و عمل صالح عنوان کرد و در ادامه با اشاره که سالروز وفات جد رسول اکرم(ص) افزود: ایشان نقش مهمی در سرپرستی پیامبر اسلام داشتند و این روز را به تمامی مسلمانان جهان تسلیت عرض می‌کنم.

وی به فرا رسیدن سالروز شهادت حاج حسین همدانی نیز اشاره کرد و ضمن تسلیت این روز در ادامه گفت: این شهید گرانقدر در کنار سایر مدافعین حرم افتخار بزرگی آفریده و مقابل زورگویان عالم ایستادند.

 شاهرخی در ادامه با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در آیین دانش‌آموختگان نیروهای مسلح که در محل پادگان فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد نیز گفت: سخنرانی رهبر معظم که ایراد فرمودند پیام‌های مهمی را در برداشت که ابتدا حضور مقتدرانه طی این آیین و سر پاایستادن و بیان سخنرانی طولانی اولین پاسخ در مقابل تبلیغات بچگانه نظام سلطه بود که آن‌ها را خنثی کرد.

خطیب نمازجمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد بیان کرد: دومین پیام این بود که جوانان، زنان و مردان نجیب ایران پایبند به ارزش‌های اسلامی هستند و نظام سلطه با تبلیغات رسانه‌ای خود چنین القا می‌کردند که جوانان از ارزش‌های دینی فاصله گرفته‌اند اما عملا می‌بینیم که دفاع از انقلاب اسلامی، حضور در جبهه مقاومت، خدمات اجتماعی، پیشرفت‌های علمی و ده‌ها عرصه حاکی از حرکت و جنب‌و جوش آنان است.

وی با اشاره به نکته سوم سخنرانی مقام معظم رهبری اظهار کرد: امنیت زیرساختی برای همه ابعاد زندگی است و نیروهای مسلح تامین‌کننده آن هستند. بنابراین حمله به نیروی انتظامی، ارتش، سپاه و بسیج چه در قالب سخن، نوشتن و اقدام عملی حمله به امنیت کشور است.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب دل ما از فوت دختر ایرانی سوخت اما شاهد واکنش‌هایی مانند اغتشاس و آشوب برنامه‌ریزی شده بودیم، اینکه می‌بینیم آمریکا، رژیم اشغال‌گر قدس و جمعی از گروه‌های تجزیه طلب و منحله و تبهکاران منافق به آشوب، تخریب و انفجار فراخوانی می‌کنند نشانگر این هماهنگی برای ضربه زدن به استقلال و شکستن مقاوما و اقتدار کشور است.

شاهرخی بیان کرد: همه با هم متحد و یک صدا شده‌اند، رسانه‌ها تبلیغات گسترده دارند و آشوب و تخریب کردن را به اغتشاش‌گران آموزش می‌دهند و این‌ها مشخص است که از پیش تعیین شده‌اند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: تمامی افرادی که در این اغتشاشات حضور پیدا کردند در وارد آوردن خسارات جانی و مالی مشترک هستند اما میزان آن متفاوت است؛ برخی را با ارشاد می‌توان جدا کرد و دستگاه قضایی می‌بایست برخورد لازم را داشته باشد.

وی در رابطه با افرادی که اظهارنظر کرده و در راستای اهداف دشمنان گام برمی‌دارند نیز گفت: جای بسی تاسف است که شاهد بیانیه‌های دوپهلو و یا حمایتی از آشوبگران هستیم. در طول این ماه‌های اخیر تجمع‌هایی برپا شده و افراد حقوقی مطالبه کردند اما به آنان تعرض نشد اما حالا شاهد اغتشاش و هتاکی به مقدسات هستیم که قابل انکار نیست و ضربه زدن به حاکمیت ایران است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: این‌ها نشان از قوی بودن ما دارد چراکه نظام سلطه با کشورهای مطیع کاری ندارد؛ دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضا باید بررسی کنند که چگونه کسانی بیانیه می‌دهند و ما شاهد مسلح بودن اغتشاش‌گران هستیم. همچنین مکان‌هایی کشف شده که انبار مواد منفجره بوده‌اند.

شاهرخی ادامه داد: آیا از این‌ها حمایت می‌کنید که برای زن و مرد ناامنی ایجاد خواهند کرد؟ این موضوع در شورای تامین مطرح و برای مردم بازگو شود تا همه در جریان قرار گیرند.

وی بیان کرد: کیست که نداند در مقابل استکبار جهانی با یک گستره جغرافیایی گسترده ایستاده‌ایم؟! آیا تاریخ در حال تکرار شدن نیست؟ کسانی‌که در درون انقلاب بودند در مقابل علی‌بن ابی‌طالب ایستاده و نظام سلطه در برابر ماست؛ وقوع این حوادث اگرچه تلخ بود و خساراتی به همراه داشت اما گواه اقتدار اسلامی ماست.

نماینده ولی فقیه در لرستان با گرامی‌داشت هفته فراجا نیز بیان کرد: این هفته را به نیروهای انتظامی و خانواده آنان تبریک گفته و برای شهدای‌شان علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

وی ادامه داد: قطعا مردم در این هفته از نیروی انتظامی تکریم و تجلیل را به عمل خواهند آورد، تقدیم ۱۳ هزار شهید فراجا و قریب ۵۰۰ شهید در لرستان گواه پیشتازی آنان برای حفظ جان مردم است.

شاهرخی به ۱۷ مهر و فرا رسیدن هفته وحدت نیز اشاره کرد و گفت: این هفته در منظومه فکری امامین یک راهبرد بوده که بر آن تاکید فراوان شده است.

خطیب نمازجمعه این هفته شهرستان خرم‌آباد اضافه کرد: میلاد رسول اکرم(ص) بیانگر احترام به وحدت میان مذاهب بوده و روز جهانی مساجد، روز قدس و... حاکی از این نگاه راهبردی است.

وی در ادامه با تبریک روز کودک نیز اظهار کرد:کودکان در هر جایی که نظام سلطه وجود دارد در محرومیت، معلولیت و مشقت هستند اما در نظام جمهوری اسلامی ایران با مشارکت کمیته امداد، بهزیستی و سمن‌ها تعلیم و تربیت آنان بر اساس برنامه‌هایی در حال انجام است و البته باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی به روز کاهش بلایای طبیعی نیز اشاره کرد و افزود: ۴۳ بلا در دنیا شناخته شده که ۳۲ مورد در ایران وجود دارد و البته لرستان نیز از آن‌ها متاثر می‌شود و مسوولین باید با اندیشیدن تمهیداتی تهدیدات و آسیب آن‌ها را به حداقل ممکن برسانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.