تردد بدون ویزا از مرز پرویزخان

محمد حیدری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای تسهیل تردد از مرز پرویزخان، اظهار کرد: با حذف ویزا برای تردد از این مرز موافقت شده و به نظر می‌رسد از ابتدای هفته آینده اجرایی شود.

وی ادامه داد: در گذشته برای عبور از این مرز به ویزا و گذرنامه نیاز بود که این امر هزینه زیادی را به همراه داشت، اما با اجرایی شدن این طرح مسافران می‌توانند تنها با داشتن گذرنامه از مرز پرویزخان عبور کرده و وارد اقلیم کردستان عراق شوند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: با لغو روادید دیگر نیازی به هزینه اخذ ویزا و عوارض خروج از کشور وجود ندارد و این شرایط از نظر اقتصادی برای مسافران بسیار مثبت است.

حیدری تعداد افرادی که هم اکنون روزانه از مرز پرویزخان تردد دارند را بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: با لغو روادید، این تعداد ممکن است به چند هزار نفر در روز افزایش پیدا کند که زمینه ساز رونق در قصرشیرین و کل استان خواهد بود.

تردد از مرز خسروی برقرار است

وی اشاره‌ای هم به وضعیت مرز خسروی داشت و با بیان اینکه همچنان این مرز برای تردد انفرادی باز است، تاکید کرد: در حال حاضر روزانه ۴۰ تا ۵۰ نفر از این مرز عبور می‌کنند و بازگشت از مرز خسروی را هم داریم.

حیدری افزود: تردد از مرز خسروی نیز بدون نیاز به ویزا و تنها با داشتن گذرنامه انجام می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.