۱۲ درصد جمعیت آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

دنیای اقتصاد-تبریز: عابدین خرّم  در جلسه جمع بندی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به استان آذربایجان شرقی که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به فعالیت هفت کارخانه تولید محصولات استراتژیک حوزه وزارت تعاون در استان، افزود: تولید این محصولات در کشور بسیار تاثیرگذار بوده و مثلاً در بخش دارویی، ۵۴ درصد سرم کشور در آذربایجان تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که منابع تامین اجتماعی استان کفاف مصارف این حوزه را نمی‌دهد، در خصوص برنامه‌های تحولی دولت سیزدهم در استان، تشریح کرد: تبیین وضعیت سازمان‌های تحت پوشش، گسترس ارتباطات مردمی، اجرای طرح شایسته سالاری و تسهیل و شفاف سازی از جمله این برنامه‌ها است.

خرّم با بیان این‌که فراهم سازی سیاست‌های دانش بنیان و تعامل مناسب با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از جمله فعالیت‌های انجام گرفته در استان است، گفت: حتی یک مورد اعتصاب کارخانه‌های استان را پس از روی کار آمدن نداشتیم و کارگران و کارفرمایان هر مشکلی که داشته باشند، به ما مراجعه می‌کنند. یک کارگروه به صورت هفتگی وضعیت کارخانه‌ها را رصد می‌کند و از نزدیک با کارفرمایان و کارگران صحبت می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که بیش از ۸۰ هزار نفر از جمعیت افراد دارای معلولیت را تحت پوشش قرار داده‌ایم، افزود: تعداد ۱۴ مرکز بازپروری اعتیاد در استان فعال بوده و تمامی معتادان متجاهر کاملا تحت پوشش هستند. 

وی با اشاره به مشکل حاشیه نشینی در استان، ادامه داد: دو اقدام اساسی در این راستا شروع شده است. نخست مهاجرت معکوس به مناطق روستایی است و دیگری مقاوم سازی و ساخت مسکن است و در حال اقدام برای ساخت تعداد ۷۰۰۰ مسکن در استان هستیم.

وی با اشاره به لزوم توانمندسازی‌ محلات محروم، گفت: در اغلب آسیب‌های اجتماعی جزو استان‌های آخر هستیم اما یکی از استان‌های کشور با سرعت بالای روند میانسالی هستیم.

خرم همچنین در خصوص حاشیه نشینی در آذربایجان شرقی گفت بیش از ۴۵۰ هزار نفر در استان حاشیه نشین داریم و در ۷۰ محله حاشیه نشین زندگی می‌کنند که از این تعداد ۱۷ محله در تبریز واقع شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.