گروه هفت یک بیانیه صادر کرد

 

الجزیره گزارش داد، وزرای خارجه گروه هفت خواستار خروج بی قیدو شرط نیروهای روسیه از خاک اوکراین شدند.

وزرای خارجه گروه هفت امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کردند که ما متعهد به حفظ و تشدید تحریم‌ها علیه روسیه با هدف محدود کردن تلاش‌های جنگی این کشور هستیم.

در این بیانیه، بدون اشاره به جنگ افروزیهای کشورهای غربی در اوکراین، آمده است: از روسیه می‌خواهیم فوراً و بدون قید و شرط نیروها و تجهیزات نظامی خود را از اوکراین خارج کند.

وزرای خارجه گروه هفت در بیانیه خود تاکید کردند که این گروه تعهد خود را برای پاسخگو کردن همه مقامات روسیه از جمله پوتین برابر با قوانین بین‌المللی بار دیگر اعلام می‌کند.

وزرای خارجه گروه هفت با تاکید بر رویکرد تحریمی خود اعلام کردند: انتظار داریم دیگر کشورها به تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه پایبند بوده و آنها را تضعیف نکنند.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما قویاً هرگونه اقدام یکجانبه برای تغییر وضعیت فعلی در منطقه اقیانوس آرام و هند با توسل به زود را رد می‌کنیم.

در بیانیه ای وزرای خارجه گروه هفت، بندی نیز اشاره به پرتاب موشکی امروز کره شمالی درج شده که بر مبنای آن گروه هفت این اقدام کره شمالی را غیرمسئولانه دانسته و آن را محکوم می‌کند.

 

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.