مدودف: غرب حاضر است هر بهایی را برای شکست روسیه بپردازد

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که غرب برای هدف خود در «جنگ نیابتی» در اوکراین که همان شکست روسیه است، حاضر است هر گونه هزینه‌ای را متحمل شود.

پاسخ زلزله شناس جنجالی هلندی به اتهام شیادی

دمیتری مدودف، نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه امروز شنبه با انتشار مقاله‌ای در نشریه روسی "Nationalnaya Oborona" (دفاع ملی) نوشت که هدف رسیدن به شکست روسیه در جنگ نیابتی، هرگونه هزینه‌ای را برای غرب توجیه می‌کند و این نشان می‌دهد آنها هیچ علاقه‌ای به شهروندان اوکراین که از این جنگ رنج می‌کشند، ندارند.

مدودف در ادامه اشاره کرد که «بسته هدفمند» کمک نظامی آمریکا به اوکراین، به حدود ۵۰ میلیارد دلار می‌رسد که این غیر از کمک‌های نظامی اروپا است.

وی افزود: در طول جنگ، اوکراین بیش از آنچه که لازم بود، برای فرسایشی کردن جنگ، کمک نظامی دریافت کرده است. این شامل حداقل ۴۰ پرتاب کننده موشک هیمارس، هشت سامانه دفاع موشکی NASAMS، سی و یک تانک M۱، چهل و پنج تانک T-۷۲V، صد و نه خودروی جنگی پیاده نظام بردلی، ۳۰۰ نفربر زرهی M۱۱۳، نود نفربر زرهی استرایکر، بیش از ۱۶۰۰ موشک استینگر، بیش از ۸۵۰۰ موشک جاولین و بیش از ۵۰۰۰۰ سامانه ضد تانک دیگر است.

به گفته مدودف، تحویل مقادیر زیادی تسلیحات و تجهیزات نظامی به اوکراین باعث شد تا برخی از وزارتخانه‌های دفاع اروپایی و پنتاگون به کمبود ذخایر باقی‌مانده از این قطعات اعتراف کنند.

مدودف خاطرنشان کرد که توانایی‌های هسته‌ای روسیه بزرگترین عامل بازدارنده است و حامیان رژیم کی‌یف از این واقعیت آگاه نیستند.

مدودف در پایان گفت که روسیه کشوری خودکفا است و اعمال فشار بر آن فایده یا معنایی ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.