مرخصی پرسنل اورژانس در ایام نوروز لغو شد!

جعفر میعادفر در جلسه کمیته هماهنگی ویژه طرح‌های ترافیکی که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: در دو سال شیوع کرونا ما شاهد کاهش سفرهای بین شهری در ایام نوروز بودیم و همین موضوع سبب شده بود تا آمار تصادفات نیز کاهش پیدا کند. سال گذشته ما با افزایش ترددها روبرو بودیم و به همین دلیل نیز ماموریت‌های ترافیکی ما در طول طرح نوروز ۴۷ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌کنیم امسال ترددها به دلیل تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان کاهش داشته باشد، گفت: البته ممکن است این الگو تغییر کند و ما خود را برای هر شرایطی آماده کرده‌ایم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به میزان مراجعه بیمارستان‌ها در نوروز ۱۴۰۱، گفت: سه میلیون مراجعه به بیمارستان‌ها در این ایام داشتیم و در این مدت ۳۰۰ هزار عمل جراحی انجام شد که نیمی از آن جزو عمل‌های اورژانسی و ضروری بود که این آمار قابل توجهی است و نشان می‌دهد که در ایام نوروز نیز پزشکان و متخصصان در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حضور دارند.

میعادفر از بسیج امکانات اورژانس و وزارت بهداشت برای نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: اورژانس کشور ۳۲۰۰ پایگاه زمینی، دریایی و هوایی دارد که تمامی آنها در ایام نوروز در آماده باش هستند. همچنین با توجه به الگوی وقوع تصادفات که در ۳۰ کیلومتری شهرها بوده است و همچنین ساعت پیک تصادفات تمهیداتی را اتخاذ کردیم.

وی در توضیح این تمهیدات نیز گفت: بر این اساس در ساعات پیک تصادفات یعنی ۹ تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۰ استقرار ویژه اورژانس را در نقاط حادثه خیز و حاشیه مسیرها خواهیم داشت. همچنین در ۳۰ کیلومتری شهرها نیز آماده باش خواهیم داشت.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ایستگاه‌ها و کمپ‌ها را نیز در مبادی ورودی و خروجی شهرها مستقر خواهیم کرد، گفت: بیمارستان‌های ما نیز فعال شده و پزشکان متخصص در آن مستقر شدند.

میعادفر از لغو مرخصی پرسنل اورژانس نیز خبر داد و گفت: از ۲۴ اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی مرخصی پرسنل اورژانس لغو شده و آنان برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در آماده باش کامل خواهند بود.

وی گفت: ۵۷۰۰ دستگاه آمبولانس، ۵۲ فروند بالگرد و ۸۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس ما در طرح نوروزی حضور دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.