ادعای یک مقام آمریکایی درباره تحویل موشک‌های دوربرد به حماس توسط حزب‌الله

یک مسؤول در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ادعا کرد، حزب‌الله لبنان به حماس کمک می‌کند و موشک‌های دوربرد را در اختیار این گروه می‌گذارد.

این منبع که نامش را فاش نکرده به اسکای نیوز عربی مدعی شده است: «حزب‌الله لبنان موشک‌های دور برد را در اختیار حماس می‌گذارد تا بتواند اسرائیل را از خاک لبنان هدف بگیرد.»

این منبع در ادعاهایش از این هم فراتر رفته و مدعی شد: «سپاه پاسداران ایران صدها نیروی حماس را از فرودگاه بیروت منتقل کرده تا توسط حزب‌الله لبنان در چارچوب گشودن جبهه شمالی علیه اسرائیل بدون مداخله سید حسن نصرالله آموزش ببینند.

این منبع با آوردن دلایل واهی خود افزود: «سازمان اطلاعات آمریکا اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهند حزب‌الله لبنان فعالان حماس را برای به کار گیری موشک‌های دور برد پیشرفته به منظور شلیک به اسرائیل آموزش می‌دهد.»

او ادعا کرد: «هماهنگی بین سپاه پاسداران ایران، حزب‌الله لبنان و سوریه برای تسهیل انتقال نیروهای حماس به لبنان وجود دارد تا در منطقه البقاع آموزش ببینند. بعد از آن این نیروها به جنوب لبنان و مشخصا به اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی منتقل شوند.»

این منبع گفت، دولت بایدن با ارتش لبنان تماس گرفته و خواستار همکاری در شناسایی اماکن حضور نیروهای حماس و ذخایر نظامی‌شان شده است.

این منبع همچنین به «وجود نگرانی‌هایی درباره استفاده از این موشک‌ها علیه اسرائیل اشاره کرد که احتمال وقوع درگیری خطرناک در هفته‌های آینده را  در پی دارد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.