پایتون چیست؟/چرا ویدیوی جلسه رییسی با دانشمندان جنجالی شد؟

پایتون، یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین زبان‌های برنامه‌نویسی با صحبت‌های داوود دومیری گنجی کلیدواژه داغ فضای مجازی فارسی‌زبان شده است.

«نشست با جمعی از دانشمندان یک درصد برتر جهان» با رییس‌جمهور از قرار نباید مایه سرگرمی مردم در فضای مجازی باشد اما بر خلاف انتظار یکی از پربازدیدترین فیلم‌های فضای مجازی فارسی زبان از این نشست بیرون آمده است.

واکنش آذری جهرمی به پیشنهاد پایتون به رئیسی

فیلمی که در آن داوود دومیری گنجی استاد دانشگاه نوشیروانی بابل و یکی از دانشمندان یک درصد برتر جهان می‌گوید: «پیشنهاد من با یک نرم‌افزار جهانی است تحت عنوان پایتون. پایتون کارهای مختلفی انجام می‌دهد، در حوزه پزشکی متحول می‌کند، چهار سال آینده را پیش‌بینی می‌کند که چه سرطانی در واقع طرف دارد. ما در حوزه سیاست چنین مشکلی داریم آقای رییس‌جمهور، چرا؟ چون آینده‌ای که باید پیش‌بینی کنیم را نداریم. چه اتفاقی در کشورهای آینده منطقه خواهد بود، نداریم. ولی با شبکه‌های جهانی پایتون می‌توانیم. در زمینه نظامی می‌توانیم. در زمینه‌های اقتصادی می‌توانیم. در زمینه رشد تورم که حضرت آقا فرمودند می‌توانیم در آن زمینه کار کنیم. چگونه می‌توانیم شبکه عصبی یا هوش مصنوعی که در بدن ما وجود دارد، هر نقطه‌ای از بدن ما تیغ بزنیم کاملا بقیه جاها خودش را نشان می‌دهند. ما به طریقی باید این مجموعه به هم متصل باشیم.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.