رشد 2 برابری ورود سرمایه به بازار بورس در هفته اخیر

در روز دوشنبه شاخص رشد اندک هزار و ۳۰۴ واحدی داشت اما روز سه‌شنبه ۳۷ هزار و ۶۹۰ واحد بالا آمد.

اما در آخرین روز معاملاتی هفته روند صعودی شاخص کل متوقف شد و ۳ هزار و ۶۵۱ واحد ریزش کرد. در حالی که شاخص هم وزن به صعود  ادامه داد و در روز چهارشنبه بیش از ۱۰ هزار واحد صعود کرد.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۸۰ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۱۴۹ هزار و ۳۹۱ واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی هفته  شاخص بورس   مثبت  ۶.۳ درصد شد.

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۶۹ هزار و ۳۹۲ واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی مثبت ۸.۸ درصدی را ثبت کرد.

رشد معاملات خرد سهام

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۸۸ هزار و ۵۲ میلیارد تومان بود که ۲۸ درصد کمتر از هفته پیش بود. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۲۱ هزار و ۱۲۱ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۱۷ هزار و ۶۲۷ میلیاردی هفته پیشین، افزایش ۲۰ درصدی داشته است.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۵۱ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۲۴ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۳۲ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۸۳ میلیارد تومان بود که در روز چهارشنبه ثبت شد و کمترین رقم ۲۲ میلیارد تومان بود که در روز سه‌‌شنبه ثبت شد.

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۲ هزار و ۵۰۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۹۵۱ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۶۱ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته ۳ هزار و ۳۳۸ میلیارد تومان بود و در روز سه‌‌‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز یک‌شنبه برمی‌گردد که هزار و ۹۸۸ میلیارد تومان بود.

افزایش ورود سرمایه حقیقی

در هفته اخیر شاهد تداوم ورود پول حقیقی به بازار بودیم. روز شنبه ۲ هزار و ۵۰۲ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شد که بالاترین رقم هفته بود. روز یکشنبه نیز هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان وارد شدو

 در روز دوشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار ۶۷۷ میلیارد تومان بود و روز سه‌شنبه هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد.

در روز چهارشنبه نیز برای چهاردهمین روز معاملاتی متوالی ورود پول ادامه داشت و هزار و ۸۵۲ میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد.

در مجموع کل هفته ۷ هزار و ۶۲۶ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی هزار و ۵۲۵ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته قبل رشد ۱۰۶ درصدی داشته است.

 بازدهی بورس هفته / رشد 2 برابری ورود سرمایه به بازار سهام

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.