اسرائیل ارسال تانک‌ به اوکراین را تکذیب کرد

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه اعلام کرد که خبرها درباره اقدام این رژیم در ارسال تانک‌های مرکاوا به اوکراین، واقعیت ندارد.

رژیم صهیونیستی هرگونه ارسال تانک‌های مرکاوا به اوکراین را رد کرد.

اظهار نظر جدید درباره پیوستن اوکراین به ناتو

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد: «خبرهایی که درباره ارسال تانک‌های اسرائیلی مرکاوا به اوکراین صحبت می‌کنند، با واقعیت همخوانی ندارد».

پیشتر پایگاه خبری والا به نقل از یک کارشناس نظامی لهستانی که نخواست نامش فاش شود، می‌نویسد؛مدعی شده بود که تعدادی از تانک‌های از رده خارج شده مرکاوا که موضوع احتمال فروش آنها چند روز پیش مشخص شد، ممکن است راهی لهستان و اوکراین شوند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحرونوت نیز به نقل از مقامات وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داده بود که اسرائیل در حال مذاکره برای فروش بیش از ۲۰۰ تانک مرکاوای نسل دوم و سوم از رده خارج شده با دو کشور است که یکی از آنها در قاره اروپا واقع شده است.

به ادعای والا، اسرائیل به دلیل فشار واشنگتن ممکن است مذاکراتی را برای ارسال تانک به اوکراین آغاز کند. این پایگاه خبری به نقل از منبع خود با تایید واقعیت مذاکره با دو کشور اروپایی، گفت که هنوز برای انعقاد معامله زود است.

از سوی دیگر، پایگاه خبری آکسیوس شامگاه شنبه به نقل از مقام‌های صهیونیستی گزارش داد که «یوآف گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در دیدار اخیر خود با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا تاکید کرده که این رژیم تسلیحات مرگبار در اختیار اوکراین قرار نخواهد داد.

مقام‌های رژیم صهیونیستی همچنین گفتند که وزیر جنگ این رژیم به درخواست واشنگتن طی روزهای آتی با «الکسی رزنیکوف» همتای اوکراینی خود گفت‌وگو خواهد کرد. 

آکسیوس نوشت: کابینه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا رویکردی محتاطانه در جنگ اوکراین اتخاذ کند و به دنبال ایجاد تنش با روسیه و آسیب رساندن به منافع امنیتی این رژیم در سوریه نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.