پرداخت ان‌اف‌سی مبتنی بر استاندارد ای‌ام‌وی، ابزاری برای مدیریت پرداخت‌ها

علیرضا موسوی، مدیرعامل شرکت ایران کیش، درخصوص مهمترین فعالیت‌ها و خدمات این شرکت اظهار کرد: در مجموعه‌ی ایران‌کیش در چند حوزه فعالیت می‌کنیم که یکی از این حوزه‌ها، شبکه‌ی پرداخت است که یکی از  برنامه‌های ما برای این حوزه، پلتفرم کهربا است. 

او در توضیح این پلتفروم بیان کرد: در سیستم کهربا برای استفاده از ان‌اف‌سی، می‌توانید به صورت tap and go از گوشی همراهتان برای استفاده در پایانه‌های فروشگاهی ایران  کیش استفاده کنید. در حال حاضر این سرویس در شبکه‌ پرداخت، روی دستگاه‌های پوز ایران کیش عملیاتی شده که در فازهای نهایی شبکه‌ی پرداخت است و به زودی از آن رونمایی می‌کنیم. 

موسوی در اشاره به برنامه‌های خرید خرد اظهار کرد: پروژه‌ی ویژه‌ی ما در ایران کیش، tap and go است که به صورت آنلاک قابل استفاده است. در این سیستم می‌توانید تراکنش‌های زیر ۲۰۰هزار تومان را بدون نیاز به کارت فیزیکی و تنها با در دست داشتن تلفن همراه، پرداخت کنید. 

وی ادامه داد: این برنامه در نمایشگاه سال قبل رونمایی شد اما در فضای تست بود که امروز عملیاتی شده است. 

موسوی در توضیح پروژه‌ی کهربا اظهار کرد: این پروژه‌ای است در بانک مرکزی که این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید از طریق ان‌اف‌سی، پرداخت‌های خودتان را مدیریت کنید. این قابلیت از طریق کهربا وجود دارد که بتوانیم پرداخت‌ها را روی پایانه‌های فروشگاهی ایران کیش، از طریق تلفن همراهتان مدیریت کنیم. 

مدیرعامل شرکت ایران کیش با اشاره به زمانبر بودن این پروژه گفت: از آنجا که ایران کیش اولین شرکتی است که روی این پروژه کار کرده، زمان زیادی صرف شده است اما بعد از عبور ما از این نقطه، کار برای شرکت‌ها یا استارتا‌پ‌های دیگر ساده‌تر خواهد شد.

موسوی درخصوص مزایای پروژه‌ی tap and go گفت: این سیستم در بسیاری بخش‌ها که ایجاد صف می‌کنند قابل استفاده است، به طور مثال استفاده از کهربا در عوارضی‌ها می‌تواند به کار سرعت بخشید، بحث امنیتی بالا ببرد و حجم ترافیک کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ایران کیش با اشاره به فعالیتی که در حوزه‌ی پرداخت صورت گرفته است گفت: ما در حال حاضر  بحث ریال دیجیتال را داریم که برای مدیریت تراکنش‌های خرد استفاده می‌شود. این سیستم را چه به صورت بارکد روی دستگاه‌های کارتخوان و چه به صورت اپلیکیشن، عملیاتی کردیم. 

موسوی درخصوص‌ خدمات در حوزه‌ی ارزش افزوده به محصول «تی‌بی‌پلاس» اشاره کرد و گفت: این محصول یک درگاه واسطی است برای اینکه کسب و کارها بتوانند خودشان را پرزنت کنند و این قابلیت وجود داشته باشد که کسب و کارها بتوانند اعتبارشان را به یکدیگر منتقل کنند که تفکر جدیدی در حوزه‌ی ارزش افزوده‌ی نرم‌افزاری است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.