افشاگری یک روزنامه درباره اقدام سفارت آمریکا در دعوت از مهمانان اسرائیلی

یک روزنامه عبری‎زبان فاش کرد که سفارت آمریکا در قدس اشغالی از دعوت وزرای دارایی و امنیت داخلی کابینه نتانیاهو برای مهمانی‌ای که به مناسبت سالگرد استقلال آمریکا برگزار می‌کند، اجتناب کرد.

به گزارش روزنامه هاآرتص، سفارت آمریکا در قدس اشغالی از دعوت از اعضای حزب راستگرای «صهیونیسم مذهبی» به ریاست اسموتریچ و همچنین حزب راستگرای «قدرت یهودی» به ریاست بن گویر خودداری کرد.

اولین تصاویر از شلیک موشک به پایگاه نظامی اسرائیل از جنین+فیلم

به نوشته این روزنامه اسرائیلی، دعوت نکردن از این احزاب به جشن سنتی آمریکا به عنوان بخشی از «سیاست اعلام نشده دولت بایدن مبنی بر عدم همکاری با احزاب راست افراطی اسرائیل» صورت می‌گیرد.

سفارت آمریکا در قدس اشغالی در پاسخ به درخواست روزنامه اسرائیلی هاآرتص، توضیح داد که تنها مقاماتی که با سفارتخانه همکاری می‌کنند به این مهمانی دعوت شده‌اند و لیست مهمانان این مراسم شامل افرادی است که سفارت با آنها روابط کاری نزدیک دارد.

بر اساس این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «نیر برکات» وزیر اقتصاد و صنعت و رهبران اپوزیسیون از جمله یائیر لاپید، رئیس حزب «آینده‎ای هست» و بنی گانتس، رئیس حزب «اردوگاه دولت» به این مراسم دعوت شده‌اند.

ماه گذشته، اسموتریچ به پاریس پایتخت فرانسه رفت و در آنجا نیز مقامات دولت فرانسه از ملاقات با وی خودداری کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.