مقابله به مثل به سبک پوتین/ شرکت‌‌های خارجی بزرگ در روسیه مصادره شدند!

در آن زمان، دولت روسیه کنترل آب و برق ، شرکت انرژی آلمانی یونیتر و فورتوم اویج فنلاند را به دست گرفت. اقدام اخیر روسیه، خروج شرکت‌های غربی از کشور را افزایش میدهد.

بنا بر گزارش سی‌ان‌ان،  در ماه‌های پس از تهاجم گسترده پوتین به اوکراین در سال گذشته، بیش از ۱۰۰۰ شرکت از روسیه خارج شدند. تعدادی از کسب‌وکارها، از جمله نستله، هینکن و موندلز به دلایل مختلف در این کشور همچنان حضور دارند. شرکت‌هایی که در حال خروج از روسیه هستند، احساس خطر کرده و جدی‌تر برای انجام اینکار شده‌اند.

کارلسبرگ در بیانیه‌ای گفت: این اقدامی غیرمنتظره است و چشم‌انداز فروش محصولات بالتیکا اکنون بسیار نامشخص است. این شرکت دانمارکی در اواخر ماه گذشته مشروط به تاییدیه‌های نظارتی، با قراردادی برای فروش این تجارت موافقت کرده بود. بالتیکا یکی از بزرگترین شرکت های کالاهای مصرفی در روسیه است و بر اساس وب سایت کارلسبرگ، 8400 نفر در آن مشغول به کار هستند.

 

دانون نیز در حال فروش سهام‌های خود در روسیه است. پیش از این گفته شده بود که این معامله می‌تواند منجر به 1 میلیارد یورو  ارزش دارایی شود. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که در حال "بررسی وضعیت" است و در حال آماده شدن برای اتخاذ همه اقدامات لازم برای حفظ حقوق خود به عنوان سهامدار دانون روسیه و تداوم فعالیت های تجاری به نفع همه سهامداران، به ویژه کارکنان خود است.

 
 
 
 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.