واکنش عجیب واشنگتن به هتک حرمت کتاب های مقدس

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به اقدام اخیر یک فرد در هتک حرمت قرآن در برابر کنسولگری ترکیه در نیویورک گفت که واشنگتن هتک حرمت کتاب‌های مقدس را نفرت آمیز می‌داند اما از آزادی بیان به عنوان عنصر اساسی دموکراسی حمایت می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا هتک حرمت کتاب‌های مقدس را اقدامی نفرت آمیز توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به ایمیل خبرگزاری آناتولی درباره هتک حرمت قرآن در برابر کنسولگری ترکیه در نیویورک گفت: «ما جزئیات این حادثه به خصوص را دنبال نکرده و نمی‌توانیم درباره آن اظهار نظر کنیم».

تصاویر تازه از سفارت ایران در پاریس بعد از حمله تروریستی ساعاتی پیش+فیلم

وی افزود: «در حالی که ما هتک حرمت به کتاب‌های مقدس را نفرت آمیز می‌دانیم اما آمریکا از آزادی بیان به عنوان عنصر اساسی هر دموکراسی که در متمم نخست قانون اساسی ایالت متحده به آن اشاره شده، حمایت می‌کند».

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «واشنگتن همچنین به شدت اقدامات تنفرآمیز را محکوم کرده و بر آسیبی که این اقدام می‌تواند به افراد وارد کند، تاکید دارد».

چند روز پیش بود که فردی در مقابل کنسولگری ترکیه در نیویورک اقدام به هتک حرمت قرآن کرده و کتاب آسمانی مسلمانان را به زمین پرتاب کرده و با پا به آن بی احترامی کرد.

نیروهای امنیتی کنسولگری ترکیه پس از این حادثه وارد عمل شده و فرد مذکور را از محل خارج کردند.

از ابتدای تابستان سال جاری بود که هتک حرمت قرآن در دو کشور سوئد و دانمارک به صورت متعدد تکرار شده است. 

اهانت‌های مستمر به مقدسات مسلمانان در سوئد و دانمارک واکنش تند کشورهای مسلمان را به همراه داشت و تظاهرات اعتراضی در سراسر جهان برگزار شد.

بسیاری از کشورها اقدام به احضار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های سوئد و دانمارک در این کشورها کردند. جمهوری اسلامی ایران نیز چندین بار اقدام به احضار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های سوئد و دانمارک به وزارت امور خارجه کرد و علاوه بر این حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اعلام کرد که سفیر جدید سوئد در تهران تا زمانی که دولت سوئد دست از این گونه اقدامات برندارد، مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت و روند اعزام سفیر جدید ایران به استکهلم هم تا زمانی که این رویکرد اصلاح نشود، متوقف شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.