واکنش معنادار پوتین به سوالی درباره همکاری نظامی با کره شمالی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با کیم جونگ اون رئیس کره شمالی بر لزوم گفتگو برای تقویت همکاری های اقتصادی بین دو کشور و وضعیت منطقه تاکید کرد.

در دیدار رسمی پوتین و اون که صبح امروز (چهارشنبه) در وستوچنی درحال برگزاری است، رئیس جمهوری روسیه از دیدار دوباره با اون ابراز خرسندی کرد درحالیکه دیدار پیشین آنها در ولادی‌وستوک در سال 2019 انجام شده بود.

کیم نیز در ابتدای این دیدار روابط با روسیه را یکی از اولویت‌های کره شمالی عنوان کرد.

شبکه خبر دیگر از کلمه «رهبر کره شمالی» استفاده نمی‌کند + فیلم

خبرگزاری ریانوستی نیز در گزارشی از این دیدار نوشت: سران روسیه و کره شمالی از پایگاه فضایی وستوچنی که فاصله ای حدود یک‌هزار کیلومتری با ولادی‌وستوک، بازدید کردند و پوتین دلیل انتخاب این مرکز برای دیدار را کمک مسکو به پیونگ یانگ برای ساخت ماهواره اعلام کرده است.

پوتین در جریان این بازدید گفت که رئیس کره شمالی علاقه زیادی به فناوری موشک نشان می‌دهد و آنها در تلاش برای توسعه حضورشان در فضا هستند.

اولین صحبت‌های اون در سفر پرحاشیه به مسکو

برخی از کارشناسان غربی مدعی هستند که روسیه احتمالا به دنبال گلوله‌های توپخانه و موشک‌های ضد تانک از کره شمالی است و در قبال آن پیونگ یانگ ماهواره پیشرفته و فناوری زیردریایی هسته‌ای می‌خواهد.

رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا همکاری نظامی در دستور کار است؟، بیان کرد: ما بدون عجله، درباره تمام مسائل گفتگو خواهیم کرد. زمان وجود دارد.

طبق گزارش خبرگزاری‌های تاس و ریانوستی، دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه که در ماه ژوئیه به پیونگ‌یانگ سفر کرده در مذاکرات بین هیات‌های دو کشور حضور پیدا خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.