دیدار سفیران جدید ایران در سریلانکا و ازبکستان با امیرعبداللهیان

سفیران جدید ایران در ازبکستان و سریلانکا پیش از عزیمت به محل ماموریت شان به صورت جداگانه با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و رایزنی کردند.

 «علیرضا دلخوش» سفیر جدید ایران در سریلانکا در آستانه عزیمت به محل ماموریت با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر جدید کشورمان در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از حوزه ماموریت خود، طرح‌ها و برنامه های کاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در سه سال آینده را ارائه کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات با اشاره به روابط روبه رشد جمهوری اسلامی ایران با سریلانکا، بر توسعه همه جانبه روابط کشورمان با سریلانکا و اولویت همکاری های اقتصادی به‌ویژه در حوزه‌های تجاری، صادارات خدمات فنی-مهندسی و همکاری های چند جانبه در قالب سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کرد.

علیرضا دلخوش، پیش از این مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و سمن‌های مرکز دیپلماسی عمومی، ریاست اداره مرزها و معاونت سفارتخانه های کشورمان در ترکیه و سوئد را عهده دار بوده است.

 همچنین بر اساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران «محمدعلی اسکندری» سفیر جدید کشورمان در ازبکستان نیز در آستانه عزیمت به محل ماموریت با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و برنامه‌های دوره‌ کاری پیش رو در سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاشکند را ارائه کرد.

دیدار سفیران جدید ایران در سریلانکا و ازبکستان با وزیر امور خارجه دیدار سفیر جدید ایران در ازبکستان با امیرعبداللهیان

امیرعبداللهیان در این دیدار بر اهمیت مناسبات دوستانه دو کشور تاکید  و با توجه به خواست روسای جمهور ایران و ازبکستان برای ارتقای روابط، بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های موجود تصریح کرد.

محمد علی اسکندری، پیش از این در مسئولیت هایی چون رئیس اداره اطلاع رسانی، رئیس اداره ابنیه،  اموال و استملاک و مشاور معاون دیپلماسی اقتصادی و معاون و کاردار  نمایندگی های کشورمان در قزاقستان، اوکراین و ایرلند خدمت کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.