نماینده مجلس: کیومرث هاشمی با انبوهی از تجارب آمده است

احد آزادی خواه در نشست علنی امروز (دوشنبه ۲۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه‌ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در موافقت با برنامه‌های وی گفت: در ابتدا باید بگویم جریانات معاند، منافق، آلبانی‌تبارها و ... بارها فراخوان زده‌اند اما نزدیک به ۴ میلیون نفر از مردم فهیم و عزیز ایران اسلامی به مشهد مقدس رفته‌اند و در کنار حرم مطهر امام رضا (ع) به عزاداری پرداخته‌اند بنابراین باید دست و پای این مردم فهیم را بوسید البته وظیفه سنگینی بر دوش ما مسئولان است چرا که باید قدر این مردم را بدانند.

نماینده مردم ملایر در مجلس ادامه داد: خوشحال از این هستیم که دولت مردمی رئیسی در حوزه ورزش و جوانان به مدیری مجرب، خانواده‌دار، اصیل و عالم در حوزه ورزش و جوانان روی آورد و این فرصت مغتنمی برای ما است که بتوانیم شرایط را به نفع جوانان، ورزشکاران و روستانشینان استفاده کنیم.

وی افزود: کمیسیون تخصصی فرهنگی بعد از تحقیقات بسیار به پیشنهاد آقای رئیس جمهور برای وزارت ورزش و جوانان نظر مثبت داد، این نظر مثبت کمیسیون تخصصی به آقای کیومرث هاشمی به معنای آن است که ایشان با فاکتورهای متعدد توانسته نظر همکاران محترم را جذب کند. همچنین آقای دکتر حاجی بابایی وزیر اسبق آموزش و پرورش و نماینده شریف مردم همدان فرمودند فرصت نشد که صحبت کنم در حالی که ایشان نیز تأکید داشتند آقای هاشمی یکی از بهترین‌ گزینه‌های پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان است.

آزادی‌خواه مطرح کرد: همکاران مخالف این سوال را مطرح کردند که آقای هاشمی برای ورزش بانوان چه برنامه‌ای ارائه داده است، اجازه دهید این سوال را من پاسخ دهم، لازم به تأکید است که آقای هاشمی یک برنامه مدون و مشخصی را در این حوزه ارائه کرده است و انصافاً برنامه‌های ایشان در حوزه ورزش قهرمانی، حرفه‌ای و روستایی قابل دفاع است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آقای کیومرث هاشمی رزومه پر و پیمانی در حوزه ورزش و جوانان دارد، گفت: از کارشناس اداره تربیت بدنی شهرستان ملایر قهرمان تا پست‌های کلیدی در عرصه ملی و استانی همچون رئیس کمیته ملی المپیک، معاونت آموزش و پرورش و نماینده جمهوری اسلامی ایران در یونسکو در رزومه خود دارد لذا ایشان با انبوهی از تجربه آمده با این اوصاف امید است مشکلات انبوه حوزه ورزش و جوانان را کاهش دهد.  

وی ادامه داد: شب گذشته کام مردم عزیز ما با مدال طلای امیرحسین زارع پهلوان ایران زمین شیرین شد و بورسیه‌ای که به پرچم جمهوری اسلامی ایران زد نشان داد قدرشناس ملت ایران و خون شهدا است و باید خلاصه بگویم دم شما گرم و از دو پلهوان و قهرمان با عنوان امیرمحمد یزدانی که مدال نقره آورد و حسن یزدانی که پهلوان واقعی است قدردانی می‌کنم چرا که همه توان خود را گذاشت.

آزادی‌خواه با بیان اینکه عرصه ورزش عرصه امید، نشاط و پویایی جوانان است لذا باید این عرصه را جدی گرفت به برخی مطالبات خود از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: ضروری است در بحث عدالت ورزش محور تمام وقت خود را بگذاریم، همچنین فدراسیون‌های ورزشی به شدت نیاز به ساماندهی دارند ضمن آن که مردم علاقمندند از سرانه و اماکن ورزشی بهره‌مند شوند لذا این اتفاق جای کار بیشتری دارد و حمایت از جامعه ورزشکاران حرفه‌ای در تمامی ابعاد ضرورت دارد.

وی همچنین افزود: متأسفانه جوان بوکسور ملایری چندی پیش در حین مسابقات دچار سانحه شد و جان خود را از دست داد این در حالی است که پدر و مادر وی بارها از من خواستند تا مسئولین وزارت ورزش فقط سری به آنها بزنند اما این اتفاق نیفتاد لذا باید قدر جوانان ورزشکاران را بیشتر دانست و ورزش عشایری و روستایی جدی گرفته شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.