گزارش واشنگتن‌پست از خسارات سنگین زرهی اوکراین

یک رسانه آمریکایی با تاکید بر اینکه اوکراین در ضد حمله خود علیه روسیه به نتایج مورد انتظار خود دست نیافته است، گزارش داد، کی‌یف در جریان نبرد در زاپوریژیا متحمل خسارات زرهی سنگینی شده است.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک افسر نظامی اوکراینی گزارش داد: کی‌یف تعداد قابل توجهی از خودروهای زرهی تامین شده توسط غرب را در تلاش برای شکستن دفاع مستحکم روسیه در بخش جنوبی جبهه نبرد از دست داده است.

تظاهرات گسترده علیه خشونت پلیس در این کشور

یک فرمانده یگان هوایی اوکراین که اشاره‌ای به نام او نشده است در گفت‌وگو با واشنگتن پست تصریح کرد که کی‌یف در منطقه زاپوریژیا نزدیک به شهرک‌های روباتینو و وربوویه، پیشروی‌هایی در درگیری شدید هفته‌های اخیر داشته است، اگرچه او اعتراف کرد که این پیشروی‌ها کم بوده است.

وی افزود: اما این پیشرفت در خودروهای نظامی، ازجمله خودروهای رزمی پیاده نظام آلمانی ماردر (Marder) و استرایکر (Stryker) آمریکا هزینه بالایی داشته است. وی بدون ارائه دقیق میزان خسارات گفت که تجهیزات زیادی در آنجا از دست رفته است.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که آنها در یک هفته گذشته در مجموع هشت حمله سه تیپ اوکراینی به مواضع روسیه در نزدیکی روباتینو و وربوویه را دفع کرده‌اند. این وزارت‌خانه همچنین اعلام کرد کرد که کی‌یف تنها در این منطقه بیش از ۵۱۵ سرباز، ۲۴ زره پوش و ۱۹ خودروی معمولی و همچنین ۳۵ قطعه توپ را از دست داده است.

به نوشته واشنگتن پست، علاوه بر تلفات گزارش شده توسط اوکراین، ضدحمله اصلی آن که از اوایل ماه ژوئن در جریان است، نتوانسته به هیچ نقطه قابل توجهی دست یابد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوایل ماه جاری، برآوردی از تلفات اوکراینی شامل بیش از ۷۱۰۰۰ سرباز، ۵۴۳ تانک و نزدیک به ۱۸۰۰۰ خودروی زرهی ارائه کرد.

مقامات اوکراینی همچنین اذعان کرده‌اند که ارتش آن‌ها متحمل خسارات سنگینی شده است و دلیل این پیشرفت ضعیف را تاخیر در ارسال تسلیحات غربی، میدان‌های مین گسترده روسیه و کمبود نیروی هوایی می‌دانند.

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه در این باره گزارش داد که برخی از مقامات واشنگتن که اهداکننده اصلی کمک‌های نظامی به کی‌یف به شمار می‌آید، بر این باورند که حمله متقابل اوکراین احتمالاً از اهداف استراتژیک آن، ازجمله قطع پل زمینی روسیه به کریمه فاصله زیادی خواهد داشت. مقامات در گزارش نیویورک تایمز همچنین خاطر نشان کردند که ارتش اوکراین تنها در عرض چند هفته، به زمان نیاز خواهد داشت تا انبار تجهیزات خود را بازسازی کند و به نیروهای خسته از جنگ تابستانی استراحت دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.