سنگ تمام آمریکا برای ارمنستان/ بایدن دست‌ به‌ کار شد!

 بایدن در این نامه که دوشنبه به پاشینیان تحویل شد «بر حمایت قوی آمریکا  و دولتم از تلاش ارمنستان برای رسیدن به صلح منطقه‌ای پایدار که حافظ حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و دموکراسی باشد» تاکید کرد.

وی افزود: ارمنستان با حضور در مذاکرات صلح با جمهوری آذربایجان و اجرای اصلاحات حیاتی اقتصادی، بهبود مسئولیت‌پذیری دولت و تقویت نهادی دموکراتیک، تعهد خود را در این زمینه نشان داده است.

بایدن در نامه خود نوشت: به شما اطمینان می‌دهم که آمریکا همچنان در کنار ارمنستان و شما برای تقویت دموکراسی در داخل و ایجاد ثبات در منطقه خواهد ایستاد.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: ما به تقویت همکاری‌ها با ارمنستان در زمینه تنوع‌بخشی به انرژی و ایجاد امنیت ادامه می‌دهیم و این را در رزمایش مشترک اخیر نشان دادیم.

روسیه و کره شمالی ترس به جان آمریکا انداختند

رزمایش مشترک ۱۰ روزه ارمنستان و آمریکا در ۲ مرکز آموزشی در نزدیک ایروان اواخر تابستان شد. در رزمایش «شریک عقاب» ۸۵ سرباز آمریکایی و ۱۷۵ نظامی ارمنستان حضور داشتند.

هدف از این رزمایش آماده کردن سربازان ارمنستان برای حضور در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی اعلام شده بود.

وزارت دفاع ارمنستان همچنین گفت که «هدف این رزمایش افزایش سطح همکاری متقابل یگان‌های شرکت‌کننده در ماموریت‌های صلحبانی بین‌المللی و تبادل بهتر رویکردهای کنترل و ارتباطات تاکتیکی است.»

به نوشته رویترز، این رزمایش هر چند در مقیاس کوچک برگزار شد اما روسیه را دارای پایگاهی نظامی در ارمنستان بوده و خود را ضامن اصلی امنیت در منطقه می‌داند، خشمگین کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.