وضعیت اسرائیل کنگره آمریکا را نگران کرد

رهبر گروه پیشروی کنگره آمریکا به همراه ده‌ها تن دیگر از قانونگذاران به جو بایدن، رئیس جمهوری و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نامه‌ای نوشته و از آنها درخواست کردند تا رژیم صهیونیستی را به سمت تبعیت از قانون بین‌المللی سوق داده و در همین اثنا، آمریکا نیز یک کریدور انسانی ایجاد کند، چون جنگ در خاورمیانه در حال تشدید است.

این درخواست در حالی مطرح شده که رژیم صهیونیستی به بیش از یک میلیون فلسطینی در شمال غزه دستور داده تا به سمت جنوب بروند؛ اقدامی که سازمان ملل آن را غیرممکن می‌داند.

این قانونگذاران در نامه خود به بایدن و بلینکن نوشته‌اند: ما به شدت درباره دستور تخلیه بیش از یک میلیون نفر غیرنظامی از شمال غزه و پیامدهای فاجعه آمیز بشری که رخ می‌دهد، نگرانیم. همانطور که نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل گفته‌اند، محاصره کامل غزه و تخلیه و آوارگی ۲.۳ میلیون غیرنظامی فلسطینی که جایی برای رفتن ندارند و نیمی از آنها کودک هستند آن هم بدون آب و غذا و برق، نقض جدی قوانین حقوق بشر بین‌المللی است.

آژانس‌ اطلاعاتی آمریکا حمله حماس را هشدار داده بود

این قانونگذاران همچنین گفتند، بایدن باید به ایجاد مجدد روند ارسال غذا، آب و برق در غزه کمک کند، از وقوع جرایم علیه یهودیان و مسلمانان در آمریکا جلوگیری کرده و هرگونه درخواست کمک مالی تکمیلی از کنگره شامل کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها را تضمین کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.