بیانیه جدید بلینکن درباره گذرگاه رفح

وزیر امور خارجه آمریکا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: باید گذرگاه رفح باز بماند.

به گزارش رسانه صهیونیستی تایمز آو اسراییل، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ ای اعلام کرد که ایالات متحده از تحویل یک کاروان شامل ۲۰ کامیون حامل کمک‌ های بشردوستانه برای غیرنظامیان غزه از طریق گذرگاه رفح مصر استقبال می‌ کند.

بلینکن در این بیانیه با اتخاذ موضعی عوام فریبانه ادعا کرد که بازگشایی رفح به دنبال چند روز تعامل دیپلماتیک «جامع» توسط ایالات متحده با اشغالگران قدس و مصر انجام شد و وی از همه طرف‌ ها می‌ خواهد تا سهم خود را برای باز نگه داشتن رفح انجام دهند تا کمک‌ های بیشتری به غزه برسد!

درخواست فوری حماس درباره گذرگاه رفح

وی در این خصوص گفت: ما از تمام طرف ها می خواهیم گذرگاه رفح را باز نگه دارند تا ادامه جریان کمک رسانی میسر شود. این کمک برای رفاه مردم غزه حیاتی است! باید از غیرنظامیان محافظت شود.

بلینکن مدعی شد: همانطور که رئیس جمهور «بایدن» گفت، اگر حماس این کمک را منحرف کند بار دیگر نشان داده که هیچ علاقه ای به رفاه مردم فلسطین ندارد و عملا از توانایی جامعه بین المللی برای ارائه این کمک جلوگیری می کند.

سازمان جهانی بهداشت پیشتر اعلام کرده بود که ۴ تریلی حامل تجهیزات بهداشتی این سازمان از گذرگاه مرزی رفح عبور کرده و به سمت غزه حرکت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.