ادعای جدید آمریکا درباره احتمال ورود ایران به جنگ غزه

«دیوید ساترفیلد» نماینده ویژه آمریکا در امور حقوق بشری در غرب آسیا در نشستی خبری که مشروح آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در صورت گسترش حملات میان جنبش حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و وارد شدن ارتش لبنان به این درگیری، موضع آمریکا در قبال ارش لبنان چه خواهد بود، بیان کرد:  آمریکا بر این باور نیست که نوع جنگی که توصیف شد، ناگزیر است. از نظر ما، رخ دادن چنین چیزی قطعی نیست.
ساترفیلد با تلاش برای مرتبط ساختن این درگیری‌ها با ایران مدعی شد: «ما مطمئنیم که تمامی طرفین دخیل در این موضوع، منظورم از تمامی طرفین حزب‌الله، ایران و حاکمیت تهران است، پیام آشکار رییس جمهور را درک می‌کنند که خطاب به کسانی در منطقه بود که گسترش بالقوه این درگیری را در نظر دارند و گفته بود، نکنید.»
او در راستای این ادعا گفت که «ضرورت دارد ایران و حزب‌الله اقدامات تحریک‌آمیز انجام ندهند.»
این دیپلمات آمریکایی در عین حال درباره نقش ایران گفت: «نشانه‌ای وجود ندارد که ایران یا نیروهای نیابتی آن قصد گسترش و سرعت بخشیدن به جنگ در خاورمیانه را داشته باشند.»
اظهارات این مقام آمریکایی پس از حمله گسترده و غافلگیرانه «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت فلسطین به مواضع رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر انجام می‌شود.
از آن پس، رژیم صهیونیستی اقدامات تلافی‌جویانه‌ای را در قالب حملات هوایی متعدد به غزه انجام داده است که با جنایات جنگی و تلفات سنگین در میان غیرنظامیان غزه همراه بوده است.
دولت آمریکا از اقدامات رژیم صهیونیستی با ادعای «حق آن برای دفاع از خود در برابر تروریسم» حمایت کرده است.
در این میان، درگیری‌هایی نیز در مرزهای شمالی اراضی اشغالی میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی رخ داده است.
نگرانی‌ها درباره گشوده شدن جبهه‌های جدید علیه رژیم صهیونیستی، با به حرکت در آمدن دیگر نیروهای محور مقاومت از جنایات جنگی این رژیم وجود دارد و غرب نگرانی خود را درباره آن ابراز کرده است. به ویژه، آمریکا نگران گسترش این درگیری و وارد شدن خود به یکی دیگر از «جنگ‌های ابدی» در منطقه است.

خبر خوش آمریکا درباره جنگ غزه/ اسرائیل با آتش‌بس در غزه موافقت کرد

تا کنون، پایگاه‌های نظامی و منافع آمریکا در منطقه، ده‌ها بار در پی حمایت‌های تمام عیار واشنگتن از جنایات رژیم صهیونیستی در این جنگ مورد حمله قرار گرفته‌اند.‌
ادعاها درباره نقش ایران در دامن زدن به این درگیری‌ها در حالی مطرح می‌شود که وزیر امور خارجه ایران، پیشتر، در واکنش به این ادعای تکراری مقامات آمریکایی گفته بود: «گروه‌هایی که در سوریه و عراق نیروهای آمریکایی را هدف قرار می‌دهند، مستقل عمل می‌کنند و از تهران راهنمایی دریافت نکرده‌اند. آن‌ها هیچ دستور از ما دریافت نمی‌کنند. طرف آمریکایی مدعی است که این گروه‌ها با ایران مرتبط است اما برای خودشان مستقل تصمیم می‌گیرند.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.