اظهارات عجیب بورل در شهرک اسرائیلی/ اسرائیل حق دارد؛ باید حماس را شکست دهیم

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، که در فلسطین اشغالی حضور دارد، به همراه الی کوهن وزیر خارجه اسرائیل از شهرک اسرائیلی «بئیری» واقع در شرق غزه دیدن کرد.

باقری کنی: قطعنامه وقفه بشردوستانه جنگ یک شکست برای آمریکا بود+ فیلم

شبکه خبری ۱۲ اسرائیل گزارش داد که بورل در این دیدار، برای دلداری به اسرائیل، خواستار «اتحاد برای آزادی غزه از وجود حماس» شده است.

وضعیت بیمارستان‌های غزه وخیم شد/ پذیرش مجروح و بیمار فقط در ۹ بیمارستان

وی که پیش از این خواستار آتش‌بس در غزه شده بود، گفت: ما بدون هیچ شک و تردیدی، بر اساس حقوق بین‌الملل، حق اسرائیل را در دفاع از خود، تأیید می‌کنیم و لذا باید حماس را شکست داد.

جنایات اسرائیل به حدی رسیده است که به بهانه‌های واهی وجود تونلهای حماس، بیمارستان الشفا در غزه را به صورت کامل محاصره کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند هیچ کس از آن خارج شود.

 محمد ابو سلمیه، رئیس بیمارستان الشفا، اوضاع این بیمارستان را فاجعه‌بار توصیف کرد و گفت: افراد حاضر در بیمارستان، از تشنگی فریاد می‌زنند.

ابوسلمیه، با اشاره به اینکه تیراندازی نظامیان اسرائیل به سمت بیمارستان همچنان ادامه دارد، تأکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند از ساختمانی به ساختمان دیگر برود. ارتباط ما با همکارانمان قطع شده است.

این مقام فلسطینی خاطر نشان کرد: اکسیژن موجود در بیمارستان کاملا تمام شده است. داستان‌سراییها اسرائیلی درباره ورود سلاح بیمارستان، کذب محض است. از داخل بیمارستان، یک گلوله هم به سمت نیروهای اسرائیل شلیک نشده است. پس افراد مسلح [وابسته به مقاومت] کجا هستند؟.

ابوسلمیه، همچنین گفت: حتی قانون جنگل هم اجازه نمی‌دهد وضعیتی مانند بیمارستان الشفا رخ دهد. تانکهای اسرائیلی همچنان بیمارستان را محاصره کرده‌اند. بیش از 650 بیمار و پنج هزار آواره در بیمارستان مستقر هستند. بیمارستا کاملا محاصره است و اسرائیل خط اصلی لوله آب را نیز منهدم کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.