ارتش کره جنوبی بیانیه داد/ نظامیان راهی مرزهای کره شمالی شدند

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که در واکنش به اقدامات پیونگ یانگ قصد دارد ۱۱ پاسگاه در امتداد مرز کره شمالی را بازسازی کرده و نظامیان خود را مجدداً در آنها مستقر کند.

شبکه خبری کی‌بی‌اس گزارش داد، ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که در اولین گام از بازسازی ۱۱ پاسگاه مرزی خود با کره شمالی، قصد دارد بازسازی یک پاسگاه در منطقه گوسونگ واقع در استان گانگوون را آغاز کند.

تصویربرداری ماهواره شناسایی کره شمالی از کاخ سفید!

پاسگاه مرزی گوسونگ در یک مکان استراتژیک مهم در شمالی‌ترین قسمت شرقی نوار مرزی با کره شمالی واقع شده و با نزدیکترین پاسگاه مرزی پیونگ یانگ تنها ۵۸۰ متر فاصله دارد که کمترین فاصله بین مواضع این ۲ کشور است.

انتظار می‌رود سئول در مورد بازسازی ۱۰ پاسگاه دیگر که مطابق با قرارداد ۲۰۱۸ تخریب شده‌اند نیز به زودی تصمیم بگیرد.

به نوشته کی‌بی‌اس، پس از پرتاب آخرین ماهواره نظامی کره شمالی که با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت، کره جنوبی ابتدا منطقه پرواز ممنوع را تعلیق کرد، پیونگ یانگ نیز در پاسخ به این اقدام سئول پنجشنبه گذشته اعلام کرد که توافقنامه ۲۰۱۸ را فسخ کرده و نظامیان خود را مجدداً در پست‌های مرزی با کره جنوبی مستقر خواهد کرد.

بر اساس توافقنامه‌ای که در سال ۲۰۱۸ بین کره شمالی و کره جنوبی امضا شد، قرار شد هر یک از طرفین، ۱۰ پاسگاه مرزی خود را در مناطقی که غیرنظامی اعلام شده بود، منهدم کرده و تجمع نظامیان خود در این مناطق را کاهش دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.