آمار ترسناک سازمان ملل درباره تعداد آوارگان غزه

دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل امروز (۹ آذر) با بیان اینکه آمار دقیق آوارگان جنگ در غزه دشوار است، از آمار تقریبی ۱.۸ میلیون آواره در این منطقه خبر داد.

پیام اسیر اسرائیلی در غزه به نتانیاهو+ فیلم

به نوشته وبگاه خبری روسیا الیوم، طبق گزارش این نهاد بین‌المللی، برخی از آوارگان در میان خانواده‌های میزبان زندگی می‌کنند و برخی نیز در میانه آتش‌بس به محل زندگی خود بازگشته‌اند و همزمان ثبت رسمی آن‌ها در پناهگاههای آژانس کاریابی پناهندگان فلسطینی (اونروا) و دیگر سازمان‌ها ادامه دارد.

فوری/نتانیاهو به سیم آخر زد/ فرمان حمله به منازل اعضای عملیات استشهادی در قدس اشغالی صادر شد

همچنین نزدیک ۱.۱ میلیون نفر از آوارگان در ۱۵۶ مؤسسه وابسته به اونروا ثبت شده‌اند و ۹۴۶ هزار  نفرشان در ۹۹ پناهگاه این نهاد در جنوب غزه به سر می‌برند. ۱۹۱ هزار فلسطینی دیگر نیز در ۱۲۴ مدرسه، بیمارستان، سالن‌های برگزاری مراسم و دیگر مراکز مستقر هستند و بقیه نیز به عنوان مهمان در خانه دیگران زندگی می‌‌کنند.

در این راستا «تدروس آدهانوم گبریسوس»، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، دیروز چهارشنبه هشدار داد که در بحبوحه کمبود مراقبت‌های پزشکی و بدتر شدن شرایط زندگی در نوار غزه، ممکن است تعداد بیشتری از مردم غزه بر اثر بیماری جان خود را از دست بدهند.

به گفته وی، ۱۱۱ هزار مورد بیماری حاد تنفسی، ۷۵ هزار مورد اسهال، ۲۴ هزار مورد بثورات پوستی و ۱۲ هزار مورد گال در غزه ثبت شده است.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل نیز شامگاه چهارشنبه گفت که از ابتدای عملیات نظامی اسرائیل در غزه، بیش از ۱۴ هزار نفر کشته شدند.

وی در ادامه گفت: «طی چند هفته بیش از هر جنگ دیگری در زمان دبیر کلی من، کودک در غزه کشته شدند و استفاده از تسلیحات ویرانگر در مناطق مسکونی، تاثیر زیادی بر غیرنظامیان گذاشته است».

گوترش افزود: «کاملا آشکار است که شاهد نقض قوانین بودیم چون ۸۰ درصد از ساکنان غزه به سوی جنوب کوچانده شدند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.