حال و هوای بازار سکه و طلا به روایت «اقتصادنیوز»؛

فرش قرمز طلا برای سکه بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۲ آذر

کدخبر: ۶۱۳۵۴۷
اقتصادنیوز: قیمت سکه امامی در اولین روز هفته با ضربه صعودی قیمت طلای جهانی به پرواز درآمد و در معاملات پشت خطی شنبه‌شب در حدود ۲۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان به فروش رسید.
فرش قرمز طلا برای سکه بازان/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۱۲ آذر

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در اولین روز هفته میزبان خریداران سکه امامی بود. این فلز گرا بهای داخلی که در روز پنجشنبه هفته قبل با کاهش ۱۰۰ هزارتومانی در محدوده ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

در واقع عقب‌نشینی دلار در بازارهای بین‌المللی سرمایه گذاران طلا را سورپرایز کرد و این فرش قرمزی بود که کاهش شاخص دلار برای طلا و سکه بازان پهن کرد.

در روز جمعه و روز گذشته قیمت طلای جهانی عزم خود را جزم کرد تا به یک قله تاریخی برسد. قیمت اونس طلا دیروز به ۲۰۷۲ دلار رسید و در حال حاضر تنها ۴ دلار با یک رکورد جدید فاصله دارد.

تحلیلگران اقتصادی می‌گویند با افزایش انتظارات در خصوص آغاز سیاست‌های انبساطی در سال ۲۰۲۴، روند نزولی شاخص دلار و همچنین تجزیه‌وتحلیل اقتصاددانان در خصوص چشم‌انداز مثبت این فلز گران‌بهای جهانی باعث شده که خرید طلا جذاب شود. از سوی دیگر به گفته تحلیلگران عامل دیگری که نوسانات اونس طلا را تحت‌تأثیر قرار داده سخنرانی جرمی پاول در خصوص سیاست‌های پولی آمریکا است.

همان‌طور که در ابتدای گزارش گفته شد قیمت سکه روز گذشته با فشار طلای جهانی از سطح ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۲۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید. در معاملات پشت خطی شنبه‌شب هم سکه امامی نسبت به‌روز شنبه رنج شد.

فعالان اقتصادی می‌گفتند در شرایط کنونی درصورتی‌که نرخ دلار در دومین روز هفته سد راه جناح افزایشی بازار سکه قرار نگیرد سکه احتمالا در همان محدوده دیروز ماندگار شود.

در همین راستا، فنی کارها می‌گویند در حال حاضر سکه بر روی مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار دارد و درصورتی‌که در این محدوده تثبیت شود پس از آن برای مرز ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد. از سوی دیگر محدوده ۲۹ میلیون ۲۰۰ هزار تومان برای سکه از اهمیت زیادی برخوردار است که در صورتی از این نقطه عقب‌نشینی کند احتمال کاهش تا ابتدای کانال ۲۹ میلیون تومان وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید